شناسهٔ خبر: 128807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

صدور ۸۰۱ پروانه اشتغال به کار جدید در استان اصفهان/ نظارت جدی بر کیفیت ساخت و سازها

عمار شهیر - اصفهان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از صدور ۸۰۱ پروانه اشتغال به کار جدید در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عمار شهیر رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۸۰۱ پروانه اشتغال به کار جدید صادر شده است.  

وی افزود: امسال چهار هزار و ۸۰۹ مورد صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار، تمدید و ارتقا یافته است.  

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: به منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت وسازها، نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان به تعداد ۳۰۹ پروژه با متراژ ۵۱۹ هزار و ۷۴۲ متر مربع انجام گرفت.  

وی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت ساخت و سازها از اهداف نظارت عالیه است گفت: با نظارت‌های بعمل آمده از این پروژه ها ۱۱۴ مورد منتج به رای و ۲۷۰ مورد نیز توقف کارگاه شده است.  

شهیر ابراز امیدواری کرد که این نظارتهای جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالابردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.  

وی اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره وری منابع، مواد و انرژی را از مهمترین دستاوردهای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی عنوان کرد.