شناسهٔ خبر: 128809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

آرشیو الکترونیکی برای ۳ میلیون برگ سند

امیر پورحیدر- اصفهان رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اسکن و آرشیو الکترونیکی سه میلیون برگ از پرونده های حوزه واگذاری، املاک و حقوقی و بارگذاری بیش از یک میلیون برگ پرونده در سامانه جامع املاک و حقوقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر پورحیدر رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده در سال جاری اظهار داشت: در راستای افزایش بازده عملیاتی، کیفیت کار، رضایت کارکنان و اربارب رجوعان اسکن اسناد اداری و مکانیزاسیون بایگانی اسناد این اداره کل در دستور کار قرار گرفت.  

وی افزود: براین اساس با تلاش های بعمل آمده بیش از سه میلیون برگ پرونده های حوزه واگذاری، املاک و حقوقی اسکن شده و بارگذاری بیش از یک میلیون برگ پرونده در سامانه جامع املاک و حقوقی در ۱۵ شهرستان انجام پذیرفته است.  

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: با تلاش های بعمل آمده "میز خدمت الکترونیکی" این اداره کل با هدف ارائه خدمت از راه دور بروزرسانی، تمامی خدمات لازم در یک درگاه واحد تجمیع شده و در اختیار ارباب رجوعان قرار دارد.  

وی افزود: دسترسی به این میزخدمت از طریق نشانی http://isfahan.mrud.ir امکان پذیر بوده و تمامی خدمات، شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، رویه ارائه شکایت، پیگیری و ... قابل مشاهده و بهره برداری است.  

پورحیدر بیان داشت: از آنجایی که حجم تعاملات و تبادل اطلاعات روزمره در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از کثرت بالایی برخوردار است به صورت مستمر اتوماسیون اداری این اداره کل بروزرسانی و رفع مشکل می شود.  

وی ادامه داد: امسال نیز نسخه اتوماسیون اداری ارتقا یافت و علاوه بر این اقداماتی شامل الکترونیکی نمودن فرم شکوائیه، فرم انتقال قطعی، دادخواست دیوان عدالت و... انجام پذیرفت.  

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به راه اندازی شبکه امن و ایجاد ارتباط پایدار فی مابین شبکه ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها و ستاد اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: برقراری ارتباط فنی با سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان، راه اندازی سامانه های سازمان ملی زمین و مسکن از جمله سامانه جامع، استعلام فرم (ج)، نوسا، سامانه یارانه و ... همچنین راه اندازی سامانه های این اداره کل از جمله اتوماسیون اداری، سیستم حضور و ... در همین بستر از اقدامات بعمل آمده در این رابطه بوده است.  

وی از دیگر اقدامات بعمل آمده به پروژه web Gis اشاره کرد و گفت: در این رابطه اقداماتی شامل پیاده سازی پروژه در معاونت های املاک و حقوقی، شهرسازی و معماری و مهندسی و ساخت، نصب ژئوپتال استان SDI شهری در این اداره کل، گزارش و ارسال موارد تصرفی در سامانه پنجره واحد زمین و مسکن و ... انجام شده است.