شناسهٔ خبر: 128860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف فوری اراضی ملی استان اصفهان به ارزش ۱۹۵ میلیارد تومان

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری ۱۳ هزار مترمربع اراضی ملی استان اصفهان به ارزش ۱۹۵ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه این یگان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد اظهار داشت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در در گستره ۱۱۵ شهر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.  

وی اذعان داشت: در کمتر از یک هفته اخیر، یک فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی شهر اصفهان با هوشیاری کارکنان این فرماندهی شناسایی و از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان افزود: مساحت زمین رفع تصرف شده ۱۳ هزار مترمربع به ارزش ۱۹۵ میلیارد تومان بوده است که با اقدامات بعمل آمده این زمین به بیت‌المال بازگردانده شد.  

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود، گفت: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاطت اراضی استان اصفهان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است.  

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال بوده و مردم عزیز استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.