شناسهٔ خبر: 128869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه استان سمنان تاکید شد؛

نظارت حداکثری بر محورهای مواصلاتی با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و دهیاری‌ها

دکتر حمیدی معاون استاندار سمنان.jpg نشست مشترک مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه استان سمنان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ویژه سفرهای نوروزی برگزار و بر تعامل و هم‌افزایی عوامل راهداری، پلیس راه و نهادهای امدادرسان در نظارت بر محورهای مواصلاتی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در جلسه هم اندیشی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرمانده پلیس‌راه و عوامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برگزار شد، مدیریت حوزه راه را یک مدیریت چند وجهی دانست و ابراز داشت: مدیریت راه امری بسیار پیچیده است که خوشبختانه در عرصه نظارت جاده‌ای تعامل، تفاهم و همکاری سازنده‌ای بین پلیس‌راه و مجموعه حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد و باعث شده تا در نوع خود کم‌نظیر باشد.

منصورکیایی با اشاره به اهمیت مقوله ترافیک بین جاده ای، سلامت تردد و اهمیت جان و مال انسان ها اظهار داشت: در بازه طرح نوروزی به منظور تحقق اهداف حوزه ایمنی تعامل و همکاری بیشتری با پلیس در محورهای مواصلاتی نیاز است که خوشبختانه با تلاش و کوشش عزیزان و برنامه‌ریزی‌های مدون شاهد این هم‌افزایی هستیم.

وی افزایش نظارت جاده‌ای را در تقلیل حوادث برون شهری موثر دانست و گفت: ۲۵۰ نقطه حساس در سطح محورهای مواصلاتی با همکاری پلیس راه و معاونت عمرانی استانداری احصا شده که باید با استفاده از نیروی‌های مردمی و بسیج در کنار عوامل راهداری، پلیس راه و نهادهای امدادرسان این امکان را فراهم آوریم تا کاربران جاده‌ای ازدیاد نظارت بر تردد را محسوس دانسته و بر رفتار ترافیکی خود تجدید نظر کنند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان هم‌افزایی و توجه فرمانداران، دهیاران و بسیج به این موضوع را مهم برشمرد و یادآور شد: خستگی و خواب آلودگی دو فاکتور مهم تصادفات برون شهری در محورهای استان است که این نظارت‌ها می تواند تاثیر بسزایی در هوشیاری راننده داشته باشد.وی همچنین بر پیش‌بینی بحران‌های احتمالی در محورهای پربارش به ویژه در راه‌های اصلی و شریانی نیز تاکید کرد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی، همکاری و تعامل درون سازمانی و استانی، برای تمامی راه‌های اصلی و شریانی اولویت‌بندی‌های لازم صورت گرفته و در تلاشیم که ایمنی را در محورهای مواصلاتی استان سمنان افزایش دهیم.

منصورکیایی توضیح داد: نظارت مستمر بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی نیز جزو اولویت‌های ما بوده و در طرح نوروزی امسال برای تسهیل در تردد مسافران نوروزی با شرکت های حمل و نقل مسافر هماهنگی‌های لازم انجام شده و باید از مسافران بخواهیم تا جایی که ممکن است با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سفر داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در پایان ضمن قدردانی از هماهنگی و اقدامات موثر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری توضیح داد: تداوم این برنامه‌ریزی‌ها، نشست‌ها و اجماع نظر کارشناسی کمک موثری برای دستیابی به ایمنی پایدار در بخش راه‌های استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با جمع‌بندی نظرات مطروحه آمادگی همه جانبه تمامی نهادها و دستگاه ها در حوزه ارتقای ایمنی راه در ایام پایان سال و نوروز ۱۴۰۲ لازم دانست و تصریح کرد: خدمات‌رسانی مضاعف به مسافرین، تشدید طرح‌های برخورد با رانندگان متخلف، آگاه سازی هموطنان نسبت به نقاط مستعد حادثه و آمادگی همه جانبه در سطح محورهای استان باید مورد توجه باشد و به سبب تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان امسال نیاز است این موضوع با شدت بیشتری دنبال شود.

حمیدی همچنین بر کاهش سرعت در محورهای مواصلاتی تاکید کرد و گفت: امسال با حضور گسترده نهادهای خدمت رسان در ۲۵۰ نقطه حساس با چراغ های گردان و همچنین ایجاد ۳۰ کمپ موقت در  مجاورت نمازخانه‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و پارکینگ ها سعی خواهد شد سفر ایمن تری نسبت به سال گذشته برای هموطنان رقم بخورد.

وی در پایان گفت: امید است با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و دهیاری‌ها حداکثر نظارت در محورهای مواصلاتی انجام شود و با ارتقای رتبه استان در بحث ایمنی بتوانیم کارنامه درخشانی را در این حوزه ارائه کنیم.