شناسهٔ خبر: 128886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد؛

ایمن سازی ۶ محور پرخطر خوزستان در آستانه نوروز ۱۴۰۲

راهداری خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ایمن سازی ۶ محور پرخطر استان در اولویت پروژه های راهداری برای نوروز پیش رو است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان  در جلسه آمادگی برای استقبال از مسافران نوروزی که با حضور رئیس پلیس راه استان و با فرماندهان پلیس راه شهرستان ها برگزار شد اظهار کرد: راه های پرخطر کشور توسط وزارت راه و شهرسازی احصاء شده و محورهای مربوطه به استان ابلاغ شدند.

وی افزود: محورهای دیلم-هندیجان،گچساران-بهبهان، اهواز-ملاثانی-شوشتر، شوشتر-دزفول، اندیمشک-شوش و اندیمشک-پل زال محورهای پرخطر احصاء شده استان هستند که در اولویت حضور پررنگ نیروهای راهداری با محوریت ایمن سازی قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه ایمن سازی نقاط پرحادثه استان بصورت مستمر درحال اجرا است، گفت: آشکارسازی نقاط پرتصادف استان و حضور گشت های راهداری در آستانه سفرهای نوروزی نیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد.

وی ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان پروژه نصب علائم و تجهیزات ترافیکی در طول محورهای استان عملیاتی می شود که بدون تردید اثربخشی قابل توجهی در کاهش تلفات جاده ای خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: استان از ۵۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی برخوردار است که آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی را دارند.

جولانژاد تصریح کرد: نوروز ۱۴۰۱ با کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم که امیدوارم با حضور پررنگ و هم افزایی راهداری و پلیس راه شاهد ادامه روند کاهشی در نوروز پیش رو باشیم.

رئیس پلیس راه خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: استاندار خوزستان نگاه ویژه ای به ایمن سازی و ارتقاء ایمنی جاده های استان دارد و بدون تردید این نگاه منجر به اتخاذ تصمیم های خوبی خواهد شد.

سرهنگ سعید رحیمی افزود: با تعامل و حضور هدفمند در شبکه معابر استان می توان سطح ترافیک و تلفات جاده ای را مدیریت کرد.

وی با اشاره به پروژه های ایمن سازی محور اهواز-خرمشهر، گفت: روند ایمن سازی این محور باید به تمامی محورهای پرخطر استان تعمیم داده شود.