شناسهٔ خبر: 128952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد؛

سرعت غیرمجاز مهمترین و بیشترین عامل حوادث جاده‌ای

عکس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان مهمترین عامل حوادث را سرعت دانست و گفت: بیشترین عامل تصادفات در جاده‌های استان واژگونی خودروها بر اثر سرعت غیرمجاز یا خستگی و خواب‌آلودگی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)،احسان عراقی زاده بابیان این که از ۱۵ اسفند سفرهای نوروزی در استان کرمان آغاز شده است، اظهار کرد: پلیس با همکاری اداره کل راهداری در تمام جاده‌ها آماده باش دارند و با توجه به شرایط کشور، امسال با تمام نیروها به یاری مردم خواهیم شتافت.

عراقی زاده با اشاره به این که در آستانه سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ جلسات مختلفی جهت برنامه ریزی و هماهنگی با سایر دستگاه ها برای شناسایی نقاط حادثه خیز و آگاه نمودن مردم از این نقاط برگزار شده است، افزود: در جلساتی که گذاشته شد آگاهی های لازم به دستگاه های مختلف جهت جلوگیری از سرعت مسافرین داده شد و قرار است با اعزام نیرو در نقاط حادثه خیز و استفاده از علائم مختلف، مسافرین را در این سفرها یاری کنیم تا از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود و مسافرین سفری ایمن را تجربه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان سفرهای نوروزی زودتر آغاز شده و زمان سفرها هم کوتاه است، ابراز داشت: رانندگان سفیران جاده و دست های ما هستند باید مسئولیت کار خود را بپذیرد و تمام تلاش خود را برای به سلامت رساندن مسافران به مقصد انجام بدهد.

عراقی زاده با اشاره به اینکه تعدادی نقاط حادثه‌خیز در استان کرمان وجود دارد که رانندگان اتوبوس باید در عبور از این نقاط رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته باشند، تصریح کرد: احترام به قانون، احترام به حقوق یکدیگر است و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار خطرناک است.

گفتنی است؛ نشست مشترک طرح های هماهنگی جاده ای نوروزی با حضور مدیرکل، معاونین و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و بخش های استان و فرمانده انتظامی استان و فرماندهان پاسگاه پلیس راه های شهرستان های استان کرمان برگزار شد.