شناسهٔ خبر: 128957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد:

رصد و کنترل ۵۳ هزار هکتار اراضی ملی توسط یگان حفاظت راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: حفاظت و صیانت از ۵۳ هزار هکتار از اراضی ملی در آذربایجان‌غربی به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن آذربایجان‌غربی تحویل داده شده است که به صورت دقیق رصد و کنترل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: حضور به هنگام فرمانده و نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان‌غربی از تصرف اراضی دولتی در نقاط مختلف این استان جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: جلوگیری از هرگونه اختلال، تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و برخورد با متخلفان و معرفی آنها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: سامانه ارتباط مردمی ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی از تخلفات، تعرض و تصرف اراضی ملی و دولتی است.

حمزه لو اضافه کرد: یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۶۷ متر مربع زمین به تعداد ۵۴۵  مورد از اراضی ملی و دولتی در این استان طی ۴ سال گذشته شناسایی و رفع تصرف شد.

وی بیان کرد: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال برآورد شده است و همچنین در طول ۴ سال گذشته ۳ هزار و ۵۱۵ مورد راستی آزمایی انجام شده و همچنین ۳۷۴ پرونده حقوقی تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مسکن پایه و اساس معیشت مردم است، گفت: در راستای خانه دار کردن آحاد مختلف مردم ۲۵ هزار هکتار اراضی این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحویل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی شده است.

حمزه لو گفت: سهمیه استان از ساخت مسکن در برنامه چهار ساله، ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی است و تاکنون ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: از تعداد ثبت نام کنندگان ۳۳ هزار نفر واجد شرایط هستند و از این تعداد هشت هزار نفر واریز اولیه را انجام دادند و تخصیص زمین برای این افراد صورت گرفته است.

سرهنگ اسکندر سلگی سرپرست اداره امنیتی، انتظامی یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این این جلسه گفت: رصد شبانه روزی از اراضی ملی در حال انجام است و اجرای بهتر وظایف این نهاد نیازمند همکاری بیش از پیش مسوولان مربوطه است.

سرهنگ سامان غنی زاده معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: اقدامات خوبی در راستای حفاظت از اراضی ملی صورت گرفته است و باید برنامه‌های کیفی و اثربخش تری را نیز در این حوزه شاهد باشیم.

در ادامه این جلسه با اهدای لوحی از زحمات چهار ساله سرهنگ علی ماندگار تقدیر و سرهنگ علیرضا صفرپور به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی منصوب شد.