شناسهٔ خبر: 128964 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت؛

جریان‌سازی روح  نماز در مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای سال ۱۴۰۲

ستاد اقامه نماز ایمان اسلامیان رییس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با اشاره به انتخاب وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه برتر در زمینه اقامه نماز در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور در بیان برنامه‌های ستاد در سال آینده برای این مهم، ضمن تقدیر از مسئولان ستاد اقامه نماز در سازمان‌های تابعه گفت: سال ۱۴۰۲، باید برای ساری و جاری شدن روح نماز در این مجموعه تلاش کنیم. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست دبیران برتر ستادهای اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی امروز ۲۲ اسفندماه  با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و رییس ستاد اقامه نماز این وزارتخانه، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، مشاور معاون وزیر و دبیرستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی و همچنین دبیران اقامه نماز سازمانهای زیر مجموعه وزارت متبوع در محل مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

جریان‌سازی روح  نماز در مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای سال ۱۴۰۲

ایمان اسلامیان رییس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در بیان برنامه‌های ستاد در سال آینده برای این مهم، ضمن تقدیر از مسئولان ستاد اقامه نماز در سازمان‌های تابعه گفت: سال ۱۴۰۲، باید برای ساری و جاری شدن روح نماز در این مجموعه تلاش کنیم. 

وی تصریح کرد: شکرگزاری، تواضع، معاد باوری و سمت و سو گرفتن به سوی صراط مستقیم که ولایت امیرالمومنین است، آثار نماز است که یاید در رفتار و رویکرد ما دیده شود.

اسلامیان در ادامه به مخاطب شناسی در موضوع نماز اشاره کرد و افزود: اولویت کارگاه‌های آموزشی ستاد در سال آینده، کارگاه‌های آموزشی «روش‌های دعوت کودکان به نماز» ویژه والدین و پدران و مادران مرتبط با وزارتخانه است.

تقویت توجه به ترویج نماز برای کودکان در بستر خدمات وزارت راه و شهرسازی

وی تاکید کرد: بخش گسترده‌ای از جمعیت مرتبط با ما در بستر خدمات وزارت راه و شهرسازی در جامعه، کودکان هستند که دست در دست والدین خود با حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی در ارتباط قرار دارند و در سال آینده تاکید این وزارت در فضاهای تبلیغی و ترویجی در سطح کشور، توجه به این گروه مخاطب است.

ایمان اسلامیان معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست از انتخاب وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه برتر در زمینه اقامه نماز در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور خبر داد.

 احداث مساجد و نمازخانه‌ها در شهرک‌های جدید

در این نشست احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه رسالت حکومت اسلامی ، اقامه نماز است، گفت: درحال حاضر برای ترویج فرهنگ نماز در بین طیف‌های مختلف جامعه تلاش‌های قابل توجهی شده است .در واقع این امر وظیفه و رسالتی در جهت رشد و بالندگی فردی و در نهایت ارتقای سیستم‌های اجرایی و سلامت آن است که در این راستا انجام آسیب شناسی های لازم ، اقدامات اجرایی مطلوب و به روز و همچنین اهتمام به رفع کاستی‌های موجود راهگشاست. 

زرهانی افزود: نماز متعلق به تک تک ماست و مسئولیت داریم برای ترویج فرهنگ نمازخوانی اقدام کنیم. یکی از دلایلی کاهش توجه فردی به اجرای فریضه نماز، عدم شناخت اثرات ودلایل اقامه نماز است که البته در این خصوص مطالعاتی انجام شده است و خوشبختانه با وجود اساتید مجرب و متخصص دراین زمینه می توانیم گامهای موثری را درجهت دانش افزایی‌،  پژوهش و همچنین ارایه آموزش‌های لازم به مادران و پدران، فرزندان کارکنان و دبیران اقامه نماز برداریم و کمک‌های لازم به ستادهای اقامه نماز دستگاه‌ها و سازمان ارایه کنیم .

وی به اهتمام دولت‌ها در سال‌های اخیر برای ساخت شهرک‌ها اشاره و بیان کرد: باید در زمان اجرای طرح ساخت شهرک‌های جدید، جانمایی صحیح و مطلوب برای احداث مساجد و نمازخانه‌ها  انجام شود و این امر در اولویت‌های اجرایی باشد. خوشبختانه در وزارت راه و شهرسازی توجه لازم به مقوله نماز و ترویج فرهنگ نمازخوانی انجام می‌شود و همواره این وزارتخانه در زمره دستگاه‌هایی است که گزارش اقدامات را به موقع ارایه می‌کند و امید می‌رود کارنامه درخشان شما در حوزه نماز، پشتوانه‌ای برای بهبود بازده کاری و افزایش بهره‌وری باشد.

ستاد وزارت راه و شهرسازی برترین ترویج فرهنگ نماز

جواد نیسی دبیر ستاد اقامه نماز نیز در خصوص جزئیات این برنامه اعلام کرد: این نشست با موضوع تقدیر از فعالان امر نماز برگزار شده است. طبق ماده ۵ تفاهم‌نامه فی مابین ستاد اقامه نماز و وزارت راه و شهرسازی، موظف شدیم تا از افرادی که  در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز فعالیت می‌کنند و حائز رتبه و امتیاز بالا از سوی سازمان اداری و استخدامی می‌شوند تقدیر به عمل آوریم که در این خصوص اجرای تعهد شد.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق ارزیابی ها ستاد وزارت راه و شهرسازی با کسب ۹۰۰ امتیاز و سازمان‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان ملی زمین و مسکن، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دیگر سازمان‌ها در رده های بعدی در خصوص ترویج فرهنگ نماز مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

به گفته نیسی، همچنین از افرادی که در زمینه تجهیز و زیباسازی فضای مسجد و نماز خانه فرودگاه امام خمینی تلاش کردند از جمله رییس ترمینال سلام در فرودگاه امام (ره) تقدیر شد.

در نشست دبیران برتر ستادهای اقامه نماز مجموعه وزرات راه و شهرسازی، ضمن معرفی و تقدیر از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه که در ترویج فرهنگ نماز حائز امتیاز بالایی شدند،توسط قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و معاونان جحت‌الاسلام قرائتی از ایمان اسلامیان معاون وزیر راه و شهرسازی و حجت‌الاسلام نیسی دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با ارایه لوح تقدیر، تشکر شد.