شناسهٔ خبر: 128969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام نوروز انجام می‌شود؛

برگزاری پویش همراهان سفر ایمن در ۶ نقطه پرتردد استان تهران

پویش همراهان سفر ایمن معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران از برگزاری پویش همراهان سفر ایمن در ۶ نقطه پرتردد استان طی ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، به منظور هماهنگی و آمادگی برای سفرهای ایام نوروزی، جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر طرح نوروزی ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران برگزار شد.

یوسف عابدینی معاون حمل و نقل جاده ای استان تهران در این جلسه، که با حضور معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران، رییس پلیس راه غرب استان تهران و نمایندگان دستگاه های اجرایی و خدمات رسان عضو کمیته مذکور برگزار شد، ضمن بررسی اقدامات انجام شده و در حال اجرا، سایر برنامه های نوروزی سال ۱۴۰۲ را مورد بحث و بررسی قرار دارد.

معاون حمل و نقل جاده ای استان در این جلسه تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان استان با مشارکت و همکاری می توانند خدمات بهتری به هموطنان ارائه کنند.

عابدینی همچنین با اشاره به افزایش خدمات در جاده ای استان تهران افزود: نوروز امسال با برنامه ریزی های که انجام شده سعی خواهیم کرد با برگزاری برنامه های شاد و مفرح در پویش همراهان سفر ایمن که در ۶ نقطه استان جانمایی و احداث می گردد سعی داریم در طول تعطیلات، درصد تصادفات را کاهش دهیم.

وی در جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان در خصوص برنامه ریزی جهت جابجایی مسافرین نوروزی، روان سازی ترافیک جاده ای، ایمن سازی محورهای مواصلاتی، بیمه های بدنه خودروها، تشدید نظارت و کنترل بر سلامت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری،امداد جاده ای در محورهای مواصلاتی و بازدید مجتمع های خدماتی- رفاهی بین راهی خبرداد.

عابدینی گفت:مسافران و کاربران جاده ای می توانند از طریق سامانه ارتباطی ۱۴۱اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و اعلام نظر برای وضعیت نمازخانه ها و مساجد بین راهی و افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات بهره بگیرند.

در ادامه سرهنگ اسفندانی رییس پلیس راه غرب استان نیز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته شامل زیبا سازی محل استقرار پلیس راه و خضور پررنگ تر پلیس در نقاط حادثه خیز اظهار امیدواری کرد که امسال شاهد کاهش تصادفات جاده ای در ایام نوروز باشیم.

علوی زاده نماینده سازمان پایانه های شهرداری تهران از برنامه ریزی برای تامین  مستمرگازوئیل (سوخت ناوگان) درپایانه ها خبرداد با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان نمازخانه های پایانه بصورت شبانه روزی دراختیار مسافران می باشند و همچنین سرویس های بهداشتی پایانه ها یهسازی شده و آماده خدمت رسانی به مسافران گرامی می باشد.

درپایان جلسه معاون مدیرکل دفترفنی وترافیک استانداری تهران نیز تذکرات لازم درجهت اهمیت دادن مدیران به مباحث سفرهای نوروزی را ایراد نمودند واز همه دستگاها خواستند که با تمام ظرفیت در خدمت هموطنان عزیز باشند.