شناسهٔ خبر: 129003 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اجرای طرح‌های استقبال از نوروز در حوزه حمل و نقل ریلی اصفهان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان از اجرای طرح‌های استقبال از نوروز در حوزه حمل و نقل ریلی اصفهان خبر داد.

علیرضا قاری‌قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص برنامه ریزی‌های بعمل آمده برای استقبال از مسافران در سفرهای ریلی اظهار داشت: جلسات شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان به صورت مستمر جهت هماهنگی و ارائه خدمات بهتر در ایام نوروز در حال برگزاری است که در طی این جلسات برای تمامی شقوق حمل و نقل برنامه ریزی لازم به عمل آمده است.  

وی خاطرنشان کرد: حوزه حمل و نقل ریلی استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ مطابق با آمار ستاد سفر استان توانست بهترین عملکرد را از حیث رضایتمندی مسافران کسب کند و به لطف خدا برنامه‌ها و طرح‌هایی نیز برای ایام نوروز ۱۴۰۲ در دست اقدام است.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: با پیگیری‌های ویژه بعمل آمده و به منظور رفاه حال مسافرین در پیک سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ یک قطار به مجموعه قطارهای استان به مقصد مشهد مقدس از اصفهان اضافه شده است.  

وی ادامه داد: بر این اساس این قطار لوکس پنج ستاره مسافری، جهت خدمت رسانی مطلوبتر به مسافرین نوروزی در مسیر اصفهان - مشهد و بالعکس در کنار دیگر قطارهای مسافری موجود در راه آهن اصفهان، راه اندازی شده است. وی افزود: با نزدیک شدن به ایام پیک سفرهای نوروزی اقداماتی شامل عملیات بهسازی، رفع تقلیل سرعت‌ها، ارتقا کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر انجام پذیرفته است.  

قاری‌قرآن با اشاره به هماهنگی بعمل آمده برای آمادگی تجهیزات امدادی و خدمت رسانی عمومی در ایام نوروز گفت: نیروها، تجهیزات و امکانات امداد رسانی برای زمان‌های بحران در آمادگی کامل قرار دارند.  

وی بیان داشت: برای استقبال و بدرقه مسافران قطار در این ایام، مراسمات سنتی، آئینی و محلی تدارک دیده شده است، همچنین مراسمات مذهبی، معنوی در استقبال از ماه مبارک رمضان و بدرقه مسافران قطار توسط خادمین آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: برپایی میز خدمت جهت پاسخگویی به مسافرین، فراهم سازی تجهیزات جهت استفاده مسافران کم برخوردار جسمی، زیبا سازی محیط ایستگاهها با توسعه فضای سبز، غبارروبی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی بمناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات حوزه حمل و نقل ریلی برای استقبال از مسافرین نوروزی بوده است.