شناسهٔ خبر: 129046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد:

بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان در قالب نهضت ملی مسکن در حال احداث است / پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی پروژه بجنورد - سنخواست

نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ساخت ۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی روز سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در استان ۶۶ هزار و ۷۸۸ نفر با ثبت نام در سامانه متقاضی دریافت مسکن دولتی شدند که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۱۸۷ نفر حائز شرایط هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی تامین شده است، اظهار کرد: به غیر از شهرهای شیروان و آشخانه، مشکلی در تامین زمین برای اجرای این طرح وجود ندارد.

وی افزود: در شیروان ۸۰ هکتار زمین با توافق با کشاورزان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت و در آشخانه هم تاکنون ۱۲ هکتار زمین تامین شده است.

قاسمی تصریح کرد: تاکنون هفت هزار نفر از متقاضیان نسبت به واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی اقدام کردند و در مجموع ۴۷۰ میلیارد تومان آورده اولیه به بانک واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن دولتی در قالب نهضت ملی مسکن هزار قطعه زمین در بجنورد برای گروه های سه نفره تامین شده است که به متقاضیان واگذار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سالانه باید ۱۲ هزار واحد مسکونی در طی چهار سال در استان ساخته شود تا نیاز مردم و شهروندان به مسکن پاسخ داده شود، گفت: در این زمینه و برای برنامه ریزی بهتر، نیازمند اطلاعاتی از ساخت و ساز در شهرها هستیم اما متاسفانه شهرداری ها در ارائه این آمار همکاری مناسب ندارند.

قاسمی درباره نظارت های سازمان نظام مهندسی ساختمان به اجرای پروژه های مسکن دولتی گفت: هیچ پروژه ای بدون نظارت مهندسان اجرا نمی شود و رویکرد ما این است که مشکلات موجود در مسکن مهر که ناشی از نبود این نظارت ها ایجاد شد، در طرح نهضت ملی مسکن تکرار نشود.

وی در ادامه به پروژه بجنورد به جنگل گلستان اشاره کرد و گفت: از اجرای ۱۴۵ کیلومتر پروژه بجنورد به جنگل گلستان ۴۵ کیلومتر باقی مانده که ۲۰ کیلومتر آن سال آینده آسفالت و زیر بار ترافیک می رود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه از محل منابع سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته که با جذب این اعتبار این پروژه به اتمام می رسد.

قاسمی در ادامه یادآور شد: ۴۰ کیلومتر از پروژه بجنورد به سنخواست توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در دست اقدام است که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: پروژه بجنورد به اسفراین نیز ۱۰ کیلومتر آن اجرایی شده و حدود ۶۰ کیلومتر به سمت بجنورد باقی مانده است که در حال پیگیری برای اجرای ۱۰ کیلومتر دیگر این محور در سال آینده هستیم.