شناسهٔ خبر: 129047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باحضور مدیران ارشد صورت گرفت؛

افتتاح قرارگاه عملیاتی و اتاق مانیتورینگ جاده های استان زنجان

راهداری زنجان ظهر امروز و با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونان این اداره کل قرارگاه عملیاتی و اتاق مانیتورینگ ستاد سفرهای نوروزی استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)، ظهر امروز (۲۳ اسفند) قرارگاه عملیاتی و اتاق مانیتورینگ ستاد نوروز ۱۴۰۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور مدیر کل، معاون حمل و نقل، معاون دفتر فنی و راه روستایی و امور بازرگانی با هدف ثبت لحظه‌ای تخلفات، در ایام نوروز افتتاح شد.

جعفر قزوینیان با اشاره به این که پیش از این نیز این اتاق در حال رصد و ثبت تخلفات بود، اظهار کرد: در ایام نوروز به خاطر افزایش سفر و ترافیک بالا، نظارت‌ها از طریق اتاق مانیتورینگ و دوربین‌های پلاک‌خوان افزایش خواهد یافت که همین نظارت بر ترافیک شهری و جاده‌ها، رعایت قوانین راهنمایی رانندگی را از سوی رانندگان بیش از پیش افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تجهیز جاده‌ها و مراکز شهری به سیستم هوشمند، عامل بازدارندگی تخلفات است، افزود: با راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و مجهز شدن معابر به سیستم‌های هوشمند، کاهش آمار تصادفات رانندگی را در استان شاهد خواهیم بود.

قزوینیان تصریح کرد: کنترل هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری و باری توسط سامانه تخلفات به صورت ۲۴ ساعته کنترل و پس از بررسی به همراه مستندات جهت رسیدگی به کمسیون‌های مربوطه ارجاع خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنترل‌ها مواردی چون اضافه تناژ، سرعت بیش از حد مجاز، عبور خودروهای سنگین از لاین غیر مجاز، بارنامه صوری، تردد بدون صورت وضعیت و تاخیر اتوبوس‌ها در مبدا همواره در ثبت تخلفات مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و ضرورت ارتقای ایمنی مسافران افزود: در ایام اجرای طرح نوروزی، این نظارت‌ها خصوصا در ناوگان مسافری به صورت گشت‌های کنترل نامحسوس نیز انجام می‌شود و با متخلفین از طریق کمیسیون‌های تخلفات برخورد قانونی می‌شود.

قزوینیان در پایان یادآورشد: سامانه ۱۴۱ بصورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات در حوزه حمل و نقل در استان است.