شناسهٔ خبر: 129051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نودو سومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان تاکید شد؛

تدوین بسته راهبردی در جهت کاهش مشکلات طرح نهضت ملی مسکن

شورای مسکن استان اصفهان در نودو سومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن بررسی برآورد اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی طرح نهضت ملی، بر تنظیم و تدوین بسته پیشنهادی راهکارهای برون رفت از مشکلات این طرح تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نودو سومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان با بررسی سه دستور کار برگزار شد.  

در این نشست گزارش شرکت عمران فولادشهر در خصوص تأمین اراضی و پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن و تأمین زیرساخت‌ها، گزارش شرکت عمران بهارستان در خصوص تأمین اراضی نهضت ملی مسکن و اراضی واگذار شده قبلی که تاکنون احداث نگردیده و بررسی نامه مدیر کل دفتر فنی استانداری اصفهان درخصوص مشکلات مربوط به تعاونی های مسکن استان جهت انطباق با طرح نهضت ملی مسکن از جمله مباحثی بود که مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه در خصوص مباحث مطرح شده اظهار داشت: مطابق با آمار موجود در کل استان اصفهان بیش از ۴۲۷ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که در پهنه استان افزون بر ۱۴۳ هزار نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.  

وی افزود: از این تعداد، بیش از ۵۱ هزار نفر افتتاح حساب تجمعی(افتتاح حساب و تخصیص پروژه) شدند همچنین بیش از ۲۸ هزار نفر به پروژه‌ها تخصیص یافته‌اند. قاری‌قرآن در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه ملی اذعان داشت: در سطح استان اصفهان تا کنون بیش از سه هزار و ۱۰۰ پروژه تعریف شده که تعداد بیش از ۴۴ هزار واحد را شامل می‌شود.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان پروانه ساختمانی اخذ شده، فونداسیون بیش از هشت هزار و ۶۰۰ واحد اجرا و افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ واحد دارای اسکلت و سقف است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در این جلسه مباحث و مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرهای بهارستان و فولادشهر مطرح و با توجه به مصوبات جلسات پیشین برآورد اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن فولادشهر و تاسیسات روبنایی مورد نیاز در طرح نهضت ملی مسکن بهارستان احصا و مورد بررسی قرار گرفت.  

وی با تاکید بر سرعت بخشی به ارائه برآورد میزان خدمات مورد نیاز در دیگر شهرها عنوان کرد: برآوردها همچون نقشه راه است که پس از مشخص شدن آن، مباحث اعتباری را می‌توان مورد پیگیری قرار داد.  

قاری‌قرآن گفت: در این جلسه تاکید شد تا مشکلاتی که در حوزه نهضت ملی مسکن وجود دارد با حضور فعال بخش خصوصی، احصا و راهکارهای کاربردی و عملیاتی مشخص شود.  

وی اذعان داشت: در این نشست بر تنظیم و تدوین بسته پیشنهادی راهکارهای برون رفت از مشکلات نهضت ملی مسکن تاکید و مقرر شد بسته راهبردی ظرف روزهای آینده تنظیم و در سطح ملی ارائه شود تا گامی موثر در راستای کاهش مشکلات این حوزه باشد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر مجلسی مطابق با تصمیمات اتخاذ شده در شورای مسکن استان مقرر شد تا با محوریت معاونت عمرانی استانداری و این اداره‌کل از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر مجلسی بازدید میدانی انجام و نشست مرتبطی برگزار و نتیجه به شورای مسکن استان ارائه شود.