شناسهٔ خبر: 129092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اعلام کرد؛

حمایت راه و شهرسازی از طرح‌های توسعه دانشگاهی جهت تحقق اهداف آموزشی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: حمایت راه و شهرسازی از طرح های توسعه دانشگاهی جهت تحقق اهداف آموزشی بسیار حائز اهمیت است و اقدامات لازم در این راستا انجام می شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با اساتید و کارکنان دانشگاه ارومیه، اظهار داشت: باید به این مساله توجه ویژه کرد که همکاری و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی رمز توسعه استان است و  گسترش حمایت از طرح‌های توسه مراکز آموزشی مورد توجه بوده و در این راستا اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: توسعه فضای آموزشی  و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص در راستای اعتلای اهداف نظام و پیشرفت همه جانبه بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مسکن پایه و اساس معیشت مردم است، گفت: در راستای خانه دار کردن آحاد مختلف مردم ۲۵ هزار هکتار اراضی این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحویل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی شده است.

حمزه لو گفت: سهمیه استان از ساخت مسکن در برنامه چهار ساله، ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی است و تاکنون ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: از تعداد ثبت نام کنندگان ۳۳ هزار نفر واجد شرایط هستند و از این تعداد هشت هزار نفر واریز اولیه را انجام دادند و تخصیص زمین برای این افراد صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از آنجایی که یکی از برنامه‌های جدی دولت طرح جهش تولید و تأمین مسکن است، با تعامل و همکاری می‌توان قدم‌های خوبی در حوزه تأمین مسکن اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه ارومیه برداشت.

در این دیدار، راهکارهای عملی همکاری و تعامل بین‌بخشی در راستای حمایت از طرح های آموزشی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.