شناسهٔ خبر: 129121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار خراسان شمالی انجام شد؛

رونمایی از سامانه خدمات سفر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با محوریت اداره کل هواشناسی

رونمایی از سامانه هواشناسی خراسان شمالی با حضور استاندار خراسان شمالی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل هواشناسی استان،مدیر فرودگاه بجنورد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از مدیران کل و روسای ادارات از سامانه خدمات سفر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با محوریت اداره کل هواشناسی استان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی ، مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات و کارهایی که در ایام سفر نوروز ۱۴۰۲ صورت خواهد گرفت را ارائه کرد و گفت : کاری که توسط اداره کل هواشناسی استان انجام شده است یک کار نو و جدید در بحث سفرهای نوروزی در کل کشور است و اولین بار در استان خراسان شمالی انجام شد.

وی اضافه کرد: مسافرین و زائرین عزیزی که در سه ورودی استان وارد استان خراسان شمالی خواهند شد پیامکی دریافت خواهند کرد و آدرس این سامانه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت تا اطلاعات هواشناسی استان و دیگر اطلاعاتی که مورد نیاز مسافرین عزیز می باشد در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

مجید بیجندی، مدیرکل هواشناسی استان نیز در این مراسم گفت: این سامانه که ویژه ایام نوروز ۱۴۰۲ افتتاح میگردد شامل پیش بینی هواشناسی استان خراسان شمالی،استان های همجوار، هشدارهای جوی، توصیه های کاربردی هواشناسی، شرایط جوی جاده های کشور منتهی به استان، راهنمای مسافران در حوزه های گردشگری و اقامتی، وضعیت راههای کشور و رادیو هواشناسی استان خراسان شمالی است.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این جلسه از زحمات کارکنان اداره کل هواشناسی استان در طراحی این درگاه تقدیر و تشکر نمود و و در خصوص اطلاع رسانی گسترده این سامانه در سطح استانی و ملی دستور اکید صادر کرد.

خراسان شمالی به دلیل همجواری با استان خراسان رضوی و استانهای شمالی کشور در این ایام میزبان زائران و مسافرین زیادی خواهد بود و اداره کل هواشناسی استان برای سفر شاد و ایمن هموطنان این سامانه را راه اندازی کرده است. دسترسی به این سامانه از طریق وبسایت safar.nkhmet.ir است.