شناسهٔ خبر: 129149 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک گام تا اتمام ساختمان تکنیکال فرودگاه قشم

فرودگاه قشم در فرودگاه قشم، اقدامات مربوط به نصب  ILS ‌فرودگاه از جمله حفر کانال و انتقال کابل برق و فیبر نوری انجام شده است و پیگیری و اتمام بخشی از ساختمان تکنیکال بلاک، تکمیل نمای برج مراقبت، نصب شیشه ها و... نیز برای سال جدید، در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در فرودگاه قشم پیگیری و اتمام بخشی از ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه است که در این راستا تمامی امور ساختمانی و تاسیسات طبقه همکف و طبقه اول ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه به اتمام رسیده است، مابقی موارد ازجمله تکمیل نمای برج مراقبت، نصب شیشه ها و برخی از کارهای باقیمانده نیز تا ۲ الی ۳ ماه آینده تکمیل خواهد شد و پس از تهیه تجهیزات مورد نیاز ساختمان، به بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است اقدامات مربوط به نصب  ILS ‌فرودگاه از جمله حفر کانال و انتقال کابل برق و فیبر نوری انجام شده است. همچنین برخی از تجهیزات ضروری ازجمله دو دستگاه کانکس ماموت ups و ... تهیه شده و پس از آغاز سال جدید اقدامات بعدی جهت نصب و راه اندازی دستگاه انجام خواهد شد.

گفتنی‌است توسعه فضای سبز فرودگاه، تهیه برخی از تجهیزات و وسایل مورد نیاز ازجمله تهیه صندلی‌های انتظار مسافر، تهیه ماشین کف‌شور برای ترمینال‌ و .... انجام شده است.

برنامه ها و راهبردهای پیش‌رو برای سال جدید  نیز شامل پیگیری تکمیل و بهره برداری از ساختمان تکنیکال و ils ، تهیه دستگاه‌های x_ray و موتور ژنراتور، راه اندازی duty free و راه اندازی سالن cip و...است که در دست اقدام می‌باشد.

لازم به‌ذکر است در حال حاضر تعداد پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه قشم در هفته ۱۸۰ پرواز است و روزانه حدود ۴۰۰۰ نفر مسافر ورودی و خروجی از فرودگاه قشم تردد دارند.