شناسهٔ خبر: 129150 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران_مشهد در سال ۱۴۰۲/رشد ۴۰ درصدی توسعه ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۱

قطار سریع السیر اصفهان تهران از مهم‌ترین خبرهای ریلی هفته گذشته می‌توان به راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران_مشهد در سال ۱۴۰۲ و رشد ۴۰ درصدی توسعه ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

آغاز عملیات قطار سریع‌السیر تهران_مشهد

وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار قطار سریع‌السیر تهران_مشهد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: همه شرکت‌های خصوصی، عمومی و دولتی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تولید و تامین و واردات ناوگان ریلی مجوز دارند.

رشد ۴۰ درصدی توسعه ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۱

مدیر عامل شرکت راه‌آهن گفت: با ورود ۶۶۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید در سال ۱۴۰۱ به رشد ۴۰ درصدی نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی دست یافتیم.

برنامه ریزی برای جهش ظرفیت ناوگان ریلی با کیفیت در دو سال آینده

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره و انعقاد قرارداد برای افزایش ظرفیت ناوگان ریلی خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شاهد جهش در ظرفیت ناوگان ریلی خواهیم بود.

ورود ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ناوگان ریلی کشور

در چهارمین مرحله نوسازی ناوگان ریلی در سال جاری، ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ارزش ریالی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان وارد ناوگان ریلی کشور شد.

تفاهم با عراق برای راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا

مدیر عامل شرکت راه‌آهن از انجام تفاهمات میان ایران و عراق در حوزه ریلی به ویژه احداث راه‌آهن شلمچه_بصره و راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا خبر داد.

اجرای طرح‌های استقبال از نوروز در حوزه حمل و نقل ریلی اصفهان

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان از اجرای طرح‌های استقبال از نوروز در حوزه حمل و نقل ریلی اصفهان خبر داد.

ارزیابی و ارایه تمهیدات مهندسی برای پایدارسازی و حفظ ایمنی خطوط ریلی

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انجام ارزیابی‌ها و ارایه تمهیدات مهندسی برای پایدار سازی و حفظ ایمنی خطوط ریلی توسط آن مرکز بر اساس وظایف و تکالیف قانونی، خبر داد.

بهسازی بیش از ۹۷ هزار متر از خطوط ریلی در سال ۱۴۰۱/ بازسازی خطوط در ۲۵ هزار ایستگاه انجام شد

ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۱( تا دی ماه) موفق به بهسازی ۹۷ هزار و ۳۸۷ متر از خطوط ریلی سطح کشور شده است.

برنامه حرکت قطارهای نوروزی راه آهن شرق از ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲

برنامه حرکت قطارهای نوروزی اداره کل راه آهن شرق از ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اعلام شد.

بازسازی خط اسلب تراک ایستگاه باری اصفهان جهت افزایش ایمنی سیر و کاهش تقلیل سرعت

مدیر کل راه آهن اصفهان از بازسازی خط اسلب تراک در محل سوختگیری و روغن ایستگاه باری اصفهان خبر داد گفت: با هدف افزایش ایمنی سیر و حذف تقابل سرعت، به طول ۱۵۰ متر این پروژه بازسازی انجام شده است.

ترانزیت ریلی به بیش از یک میلیون و ۲۱۵ هزار تن رسید

مجموع تناژ بار نفتی و غیر نفتی ترانزیتی جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به یک میلیون و ۲۱۵ هزار تن طی ۱۰ ماهه امسال رسیده است.

توافق برای توسعه روابط ترانزیتی و تسهیل حمل‌ونقل میان ایران و ازبکستان/ تدوین پیش نویس برنامه جامع حمل‌ونقلی بین دو کشور

هیأت ازبکستانی و وزیر راه و شهرسازی کشورمان در خصوص تدوین و اجرایی کردن برنامه جامع توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی در تمام شقوق و اجرای موافقتنامه عشق آباد توافق کردند.