شناسهٔ خبر: 129189 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی؛

طرح کنارگذر شرقی شهر ارومیه تصویب شد

دکتر حمزه لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح کنارگذر شرقی شهر ارومیه در جلسه کارگروه امور زیربنایی آذربایجان غربی با نظر اعضا به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  سید محسن حمزه‌لو در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این طرح که بخشی از بزرگترین پروژه عمران یعنی کریدور بزگراهی غرب کشور بوده و با هدف احداث بزرگراهی از جنوب شرقی شهر ارومیه  از محدوده رشکان در جاده ارومیه – مهاباد شروع و با عبور از حاشیه مجاز  دریاچه ارومیه به محور ارومیه-سلماس خاتمه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کنار گذر شرقی ارومیه به صورت بزرگراهی احداث خواهد شد و موجب کاهش ۳۰ دقیقه‌ای زمان سفر می‌شود.، بیان کرد: با اجرای طرح کنار گذر شرقی ارومیه ۳ هزار تردد خودرو در ساعت از داخل شهر ارومیه به کنارگذر منتقل شده و از بار ترافیکی شهر کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در این جلسه طرح الحاق به محدوده اراضی ملی اشنویه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تصویب اعضای کارگروه امور زیربنایی استان رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در ادامه این جلسه طرح‌های پرورش قارچ دکمه‌ای در میاندوآب، مجتمع خدماتی رفاهی در بوکان، پرورش مرغ گوشتی در سردشت، طرح احداث بنا و تاسیسات آب‌میوه گیری در بوکان، طرح پرورش اسب در بوکان و طرح پروار بندی گوساله در ارومیه بررسی و تصویب شدند.

حمزه لو افزود: همچنین طرح‌های مرکز توانبخشی معلولان ذهنی در ارومیه و طرح پرورش شتر در بخش نازلوی ارومیه بررسی و تصویب شدند.

وی بیان کرد: طرح توسعه تولید قند شکسته در ارومیه و تالار پذیرایی در سلماس از دیگر طرح‌های مطرح شده در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان بود که با نظر اعضا به بررسی مجدد ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها توسط جهاد کشاورزی، فرمانداری، شهرداری‌ها و بخشداری‌های شهرستانها و اداره کل راه شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح و در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.