شناسهٔ خبر: 129216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف کاهش تصادفات جاده ای صورت پذیرفت؛

افتتاح آئین پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع بین راهی استان زنجان

راهداری زنجان آیین افتتاح پویش همراهان سفر ایمن،با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، معاونین این اداره کل و مسئولین شهرستان ابهر در مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی( استان زنجان)، جعفر قزوینیان مورخ ۲۴اسفند  ۱۴۰۱در آیین افتتاح پویش همراهان سفر ایمن، با عنوان این مطلب که تمام هدف ما از برگزاری این پویش، کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی است، اظهار کرد: ترویج آداب نماز و مسائل فرهنگی از دیگر اهداف مهم این پویش است‌.

وی با اشاره به ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، افزود: این طرح به طور همزمان در ۱۰۰ نقطه از مجتمع‌های بین‌راهی و راهدارخانه‌ها سراسر کشور در حال اجرا است.

قزوینیان به اجرای این طرح به صورت‌ آزمایشی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: نتایج خوب حاصل از این پویش در کاهش تصادفات جاده‌ای موجب شد تا امسال در سه مجتمع در زنجان این پویش اجرا شود.

وی در ادامه یکی از دغدغه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را کاهش تلفات جاده ‌ی دانست و افزود: آمار ۱۶ هزار نفری تلفات جاده‌ای کشور ما را بر آن داشت تا نسبت به این موضوع توجه و همت بیش از پیش داشته باشیم.

قزوینیان با بیان این مطلب که ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه‌های مواصلاتی در استان وجود دارد، ادامه داد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها اصلی و آزادراهی هستند.

وی به هم‌جواری استان زنجان با ۸ استان دیگر اشاره کرد و گفت: بنابراین ترافیک آزادراه زنجان _قزوین و زنجان_ تبریز که جزو محورهای شریانی است از اهمیت بالایی برخودار هستند.

این مسوول تاثیر فرهنگ و تبلیغات را در کاهش تصادفات بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با همراهی ستاد اقامه نماز سعی خواهیم کرد طی ۲۱ روز با آموزش مسائل فرهنگی در محل برگزاری پویش به این مهم دست یابیم.

وی توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی، را از دیگر اهداف این پویش دانست و گفت: امیدواریم با به کار گیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، با یادآوری اینکه هر یک می‌توانیم سفیرانی ترویج‌دهنده برای الزامات ایمنی و جاده‌ای باشیم، خاطرنشان کرد: مطابق تحقیقات صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها رخ می‌دهد که با اجرای پویش ۳۰_۶۰ می‌توانیم درصد تصادفات را کاهش دهیم.