شناسهٔ خبر: 129344 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تفاهم نامه علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی منعقد شد

تفاهم با هدف ارائه خدمات مضاعف علمی و پژوهشی و در قالب نظارت عالیه، تفاهم نامه علمی و پژوهشی، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی در محل سازمان عمران و نگهداری حرم رضوی در شهر مشهد منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با هدف ارائه خدمات مضاعف علمی و پژوهشی و در قالب نظارت عالیه، آیین انعقاد تفاهم نامه علمی و پژوهشی، فی مابین سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی در محل سازمان عمران و نگهداری حرم رضوی در شهر مشهد مقدس برگزار شد.

با توجه به بازدید اولیه هیئت کارشناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اماکن و تأسیسات مختلف حرم مطهر رضوی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان عمران و نگهداری حرم رضوی با رویکرد ارتقا ساخت و ساز و مقاوم سازی در پهنه حرم مطهر رضوی، تفاهم نامه همکاری مبادله کردند.

در این آیین، ابتدا مدیرعامل سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر ضمن خیر مقدم، از حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هـیئت همراه قدردانی و تشکر کرد. 

کاظمی ابراز امیدواری کرد تا با امضاء تفاهم نامه حاضر، بستر ایجاد ارتقا تاب آوری و ساخت و سازهای ایمن و متنوع حرم مطهر رضوی، بیش از پیش مهیا شود.

سپس رئیس بخش پایش و هوشمندسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، به ارائه تخصصی در خصوص امکان هوشمندسازی ساختمان‌ها و اماکن مختلف حرم مطهر بر اساس نیاز و تقاضای موردنظر پرداخت.

رشیدی اقدم همچنین به توضیحات تکمیلی و تخصصی پیرامون پایش سلامت لرزه‌ای سازهای مختلف موجود در حرم مطهر رضوی مبادرت کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، بستر ایجادشده برای زیارت مجدد حضرت ثامن الحجج (ع) همچنین امکان ارائه خدمات مضاعف علمی و پژوهشی برای سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر را توفیق الهی و مایه مباهات دانست. حیدری فراتر از عقد تفاهم نامه و قراردادهای متنوع پژوهشی مترتب، آمادگی  خادمی علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به نیابت از وزارت راه و شهرسازی را برای ارائه خدمات مختلف تحقیقاتی نسبت به آستان مقدس رضوی را اعلام کرد.

وی تمامی ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در خدمت عمران و آبادانی ایران اسلامی به ویژه پایتخت فرهنگی کشور، مشهد مقدس معرفی کرد.

لازم به ذکر است در پایان این آیین، ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری، پاره ای از امکانات و تأسیسات حرم مطر رضوی موردبازدید سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیئت همراه قرار گرفت.