شناسهٔ خبر: 129348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع بین راهی جنوب سیستان و بلوچستان

پویش آیین افتتاح پویش همراهان سفر ایمن، با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، معاونین این اداره کل و مسئولین شهرستان ایرانشهر در مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی نخلستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری در آیین افتتاح پویش همراهان سفر ایمن، با عنوان این مطلب که تمام هدف ما از برگزاری این پویش، کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی است، اظهار کرد: ترویج آداب نماز و مسائل فرهنگی از دیگر اهداف مهم این پویش است‌.

قادی با اشاره به اینکه حوزه نگهداری راه کاری بزرگ و عظیمی است ، ادامه داد: مجموعه راهداری از زندگی و تعطیلات خود می زنند تا هموطنان با آرامش در محورهای مواصلاتی تردد کنند.

وی در ادامه یکی از دغدغه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان را کاهش تلفات جاده ‌ی دانست و افزود: آمار دو هزار نفری مجروح و فوتی در اثر تصادفات ،ما را بر آن داشت تا نسبت به این موضوع توجه و همت بیش از پیش داشته باشیم.

قادری تاثیر فرهنگ و تبلیغات را در کاهش تصادفات بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با همراهی ستاد اقامه نماز سعی خواهیم کرد طی ۲۱ روز با آموزش مسائل فرهنگی در محل برگزاری پویش به این مهم دست یابیم.

وی توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی، را از دیگر اهداف این پویش دانست و گفت: امیدواریم با به کار گیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن به عنوان طرحی کارآمد در کاهش تصادفات ،اظهار کرد : با توجه به مسافت طولانی راه ها در جنوب استان، این پویش مکانی برای استراحت رانندگان خواهد بود تا خطر تصادفات کمتر شود.

قادری یادآور شد: همچنین طی این مدت ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در جنوب استان برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی فعالیت دارند.