شناسهٔ خبر: 129388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

افزایش ۲۳ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان عمومی آذربایجان غربی

پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش ۲۳ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان عمومی آذربایجان غربی در مقایسه با سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام رمضان مسافران نوروزی قبل از آغاز ضیافت الهی مسافرت های خود را آغاز کرده اند که شاهد افزایش تردد در نیمه اول تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل هستیم.

وی افزود: در ۲ روز آغازین از اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲در مجموع ۵۵۰۰ سفر زمینی با وسائل نقلیه عمومی انجام گرفته است و در قالب این سفرها ۴۳ هزار نفر مسافر به صورت زمینی جابجا شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳درصد افزایش داشته است.

آرامون اظهار کرد: در این مدت ۲۹۵۶ سفر توسط سواری ها انجام شده و تعداد سفر انجام شده توسط ناوگان اتوبوس ۱۴۵۶  سفر و مینی بوس ۱۱۴۹ سفر بوده است..

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن ۵ مرز زمینی فعال در زمینه مسافر نقش بسیار مهمی در سفر های خارجی از نقاط مختلف کشور را داراست که از این بین ۱۸۵۱۶ مسافر ایرانی و ۹۳۵۶ مسافر خارجی از مرز های استان آذربایجان غربی تردد کرده اند که بیشترین میزان تردد در دو روز ابتدائی طرح نوروزی ۱۴۰۲ مرز های همجوار کشور ترکیه رکورد دار مسافرت هستند.