شناسهٔ خبر: 129404 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان در آستانه سال نو؛

گلستان، میزبانی امن و شایسته برای مسافران نوروزی

راه و شهرسازی گلستان رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، از اقدامات دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان بازدید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک در ابتدای بازدید از اقدامات دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان، از پایانه مسافربری شهرستان گرگان بازدید و با انجمن صنفی رانندگان گرگان به گفتگو نشست.

وی در حاشیه این بازدید گفت: یکی از تاکیدات مهم وزارت راه و شهرسازی، ایجاد سفری ایمن و مفرح برای مسافران نوروزی است.

ملک ادامه داد: دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان، اقدامات اثربخشی در حوزه تامین ایمنی و کاهش تلفات جاده ای در ایام نوروز در دستور کار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه در استان گلستان در حال حاضر، بالغ بر  ۱۶۰ کیلومتر پروژه راهسازی وجود دارد، گفت: در ایام نوروز، به مدت ۲۵ روز تمامی پروژه های راهسازی استان به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به مسافران و ایجاد امنیت در محورهای مواصلاتی تعطیل خواهند بود.

وی همچنین گفت:  امید است با تلاش و خدمت رسانی مدیران و کارکنان دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز، در سال جدید شاهد سفری ایمن و بدون تلفات در گلستان هستیم.

ملک در ادامه از راه آهن شرق ۲ استان بازدید بعمل آورد و با ستاد نوروزی مرکز راه آهن جمهوری اسلامی ارتباط مستقیم و آنلاین برقرار کرد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: این ارتباط تصویری با هدف افزایش بهره‌وری حوزه مسافر و ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی گلستان برگزار شد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات کارکنان اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ استان گفت: مبادی ورودی شهرهای استان در حوزه زمینی، ریلی و هوایی برای استقبال از مسافران در آمادگی کامل هستند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین در جریان این بازدیدها در مراسم افتتاح پویش همراهان سفر گلستان حضور یافت.

ملک در حاشیه این مراسم گفت: پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع های خدمات رفاهی و راهدارخانه های منتخب گلستان اجرا می شود.

وی افزود: این پویش در چهار مجتمع خدمات رفاهی در محورهای نوکنده – گرگان، گرگان – علی آباد، گالیکش – مینودشت و گنبد اینچه برون با رویکرد ایجاد امنیت و شادی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: مسافران می توانند در این ایستگاه ها علاوه بر کسب اطلاعات جاده ای، از برنامه های مفرح و آموزنده بهر مند شوند.

وی افزود: شعار وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز ۱۴۰۲، سفر شاد و ایران آباد است که دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان، برای ایجاد سفری ایمن و مفرح در گلستان تمام تلاش خود را خواهند کرد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه بازدید از اقدامات دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان از وضعیت  پروژه تعریض و بهسازی محور بندر ترکمن _ آق قلا، پلیس راه محور نوکنده بندرگز، ماشین آلات مستقر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرب استان و دو اسکله قایقرانی، تفریحی بندرگز و بندر ترکمن بازدید بعمل آورد.

گفتنی است این بازدیدها با همراهی عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، وحید مشرفی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، سرهنگ شهرکی فرمانده پلیس راه انتظامی استان و اعضای شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان انجام شد.