شناسهٔ خبر: 129409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

مسافران نوروزی پس از اطلاع از شرایط جوی سفر کنند

علیرضا قاری قران اصفهان رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با تأکید براینکه مسافران می بایست با اطلاع کامل از شرایط جوی سفر خود را آغاز کنند گفت: پیش بینی‌های لازم در راستای اطلاع رسانی سریع و موثر هشدارهای هواشناسی به عمل آمده است.

علیرضا قاری‌قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص برنامه ریزی‌های بعمل آمده برای ایام نوروزی در شرایط جوی مختلف اظهار داشت: جلسات شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان به صورت مستمر جهت هماهنگی و ارائه خدمات بهتر در ایام نوروز در حال برگزاری است که در طی این جلسات برای مبحث هواشناسی، پیش بینی اقدامات لازم و اطلاع رسانی بهنگام برنامه ریزی شده است.  

وی اذعان داشت: براین اساس صدور پیش آگاهی اولیه در خصوص وضعیت شرایط جوی نوروز۱۴۰۲ از نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ انجام گرفته و کلیه پدیده های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به همکاری مستمر اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در استان ویژه ایام نوروز ۱۴۰۲ گفت: تحلیل و بررسی دقیق شرایط جوی و صدور هشدارهای هواشناسی لازم در سطوح مختلف (زرد، نارنجی، قرمز) در حال انجام است.  

وی با اشاره به اطلاع رسانی ویژه انجام شده به فرمانداران شهرستان های درگیر پدیده‌های مخرب جوی بیان داشت: اطلاع رسانی سریع و موثر هشدارهای صادر شده به دستگاه‌های اجرایی استان بویژه دستگاه‌های امدادی شامل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیریت بحران، پلیس راهور، پلیس راه، هلال احمر، اوژانس و غیره از طریق شبکه دولت و نمایندگان منتخب دستگاهها انجام می‌پذیرد.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم به عمل آمده است تا در صورت لزوم هشدارهواشناسی مربوط به وضعیت شرایط جوی در محورهای مواصلاتی استان به دستگاه‌های امدادی شامل پلیس راه استان و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شود.