شناسهٔ خبر: 129451 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌ لارستان خبر داد؛

اتصال لارستان به ۱۲۰ کشور جهان توسط شرکت هواپیمایی العربیه از فرودگاه لارستان

فرودگاه لارستان مدیرکل فرودگاه‌ بین المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان با اعلام اتصال فرودگاه لارستان به ۱۲۰ کشور جهان توسط شرکت هواپیمایی العربیه گفت: پروازهای هواپیمایی العربیه در لارستان از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امین الله صولتی مدیرکل فرودگاه‌ لارستان با بیان این‌که پروازهای هواپیمایی العربیه در لارستان از سر گرفته می‌شود، گفت: شرکت هواپیمایی ایرعربیا پروازهای خود در مسیر شارجه - لار _ شارجه را از سر گرفت.

 صولتی با اشاره به اینکه از سال ۹۹ و با شیوع ویروس منحوس کرونا، پروازهای العربیه متوقف شده بود؛ افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده، مجوزهای اخذ شده، پروازهای العربیه برابر اعلام شرکت مذکور از هفته اول فروردین ماه با هواپیمای ایرباس انجام می شود.

وی اضافه کرد: این پروازها روزهای یکشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته انجام خواهد شد.

شایان ذکر است پیش از این پروازهای شرکت هواپیمایی ایرعربیا از ایران فقط از فرودگاه‌های امام خمینی (ره) تهران، مشهد و شیراز انجام می‌شد و اکنون این پروازها از لارستان نیز به مقصد شارجه و از شارجه به‌ ۱۲۰ نقطه جهان انجام می‌شود و به این ترتیب مسافرت مردم شریف منطقه و جنوب کشور به نقاط مختلف دنیا از این طریق فراهم شده است.

همچنین فرودگاه لارستان به لحاظ تعداد پروازهای بین‌المللی و مسافران خارجی در جایگاه ششم فرودگاه‌های کشور قرار دارد و مقصد پروازهای خارجی این فرودگاه دبی، کویت، قطر و شارجه است.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه لارستان فرودگاه شارجه قطب اصلی هواپیمایی ایرعربیا بوده و این ایرلاین پروازهای خود را از طریق فرودگاه شارجه به ۱۲۰ نقطه جهان انجام می‌دهد و از آنجایی که پرواز لار شارجه لار یکی از مسیرهای هواپیمایی ایرعربیا است، ساکنین لارستان و جنوب کشور می‌توانند برای سفر بلیت ایرعربیا را خریداری کرده و پس از یک توقف کوتاه در فرودگاه شارجه پرواز خود را به سوی مقصد اصلی ادامه دهند.