شناسهٔ خبر: 129459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۴ میلیون وسیله نقلیه از راه‌های استان قزوین تردد کردند

تردد خودروها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند تاکنون ۴ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۹۰ دستگاه وسیله نقلیه در راه‌های این استان تردد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۴ دستگاه وسیله نقلیه ۵ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: ناوگان حمل ونقل مسافر استان قزوین نیز در طی همین مدت ۱۶ هزار و ۸۵۳ مسافر را در داخل و یا به خارج از استان جابه‌جا کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حق‌لطفی ادامه داد: نوروز ۱۴۰۲ ناوگان حمل و نقل مسافر استان قزوین با  ۷۰۰ دستگاه اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه به مسافران جاده‌ای خدمات رسانی می کند.

وی گفت: در طی این ایام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با ۲۶ راهدارخانه، ۴۰۰ راهدار در قالب ۲۵ تیم راهداری به طور مستمر خدمات خود را به کاربران جاده ای ارائه می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از برگزاری طرح پویش سراسری همراهان سفر ایمن در سه نقطه مجزا از راه‌های استان نیز خبر داد و گفت: این طرح برای دومین سال متوالی در مجتمع های خدماتی رفاهی آفتاب درخشان صحرا واقع در آزادراه قزوین-زنجان، ایرانیان(مرادی) در آزادراه قزوین-کرج و یک راهدارخانه منتخب در کوهین واقع در آزادراه قزوین-رشت با برنامه های فرهنگی، هنری و سرگرمی اجرا می شود.

حق‌لطفی افزود: در سال جاری به دلیل تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان و برای بهره مندی بیشتر از برکات این ماه پرفیض این طرح با شعار با یاد خدا و همراهی شما اجرا می‌شود و ستاد اقامه نماز حضوری فعال در پویش خواهد داشت.