شناسهٔ خبر: 129465 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با آغاز سفرهای نوروزی و با هدف خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای انجام شد؛

استقرار دو دستگاه جرثقیل سنگین و سبک در محورهای مواصلاتی البرز

استقرار جرثقیل در محورهای البرز معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از استقرار یک دستگاه جرثقیل سنگین در ورودی آزادراه کرج- قزوین و یک دستگاه جرثقیل سبک در محور کرج- چالوس خبر داد و گفت: این ماشین‌آلات به صورت ۲۴ ساعته در مسیرهای مذکور مستقر هستند تا در صورت وقوع تصادف هرچه سریعتر در محل حادثه حضور پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، حمید پرورشی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل است و فقط به ایام نوروز محدود نمی‌شود، گفت: در حوزه ایمنی راه‌ها اولویت مهم حفظ جان هموطنان است.

وی با بیان اینکه با آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش حجم تردد در راه‌های البرز ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، گفت: در کمیسیون ایمنی راه‌ها ۲۳ نقاط حادثه‌خیز مورد بررسی قرار گرفت و طبق مصوبه این کمیسیون در هر کدام از این نقاط با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس راه یک گشت مستقر شده است تا نسبت به اعلام هشدارهای لازم به مسافران اقدام کنند.

این مسئول بیان کرد: غیر از این نقاط، ممیزی ۱۴ نقطه دیگر نیز انجام شده است که تامین حداقل الزامات ایمنی آن در مرحله اول در دستور کار قرار گرفته است.

پرورشی تصریح کرد: همچنین در آزادراه کرج- قزوین نیز ایمن‌سازی نقاط مستعد حادثه با آشکارسازی، نصب تابلو علائم، چراغ چشمک‌زن، خط کشی و رفع چاله انجام شده است.

معاون راهداری البرز در ادامه از استقرار یک دستگاه جرثقیل سنگین در ورودی آزادراه کرج- قزوین و یک دستگاه جرثقیل سبک در محور کرج- چالوس خبر داد و گفت: این ماشین‌آلات به صورت ۲۴ ساعته در مسیرهای مذکور مستقر هستند تا در صورت وقوع تصادف هرچه سریعتر در محل حادثه حضور پیدا کنند.

پرورشی در پایان با تاکید بر اینکه مدیریت سفر و مدیریت رانندگی، دو عاملی است که موجب کاهش سوانح رانندگی می‌شود و اگر این موارد در دستور رانندگان قرار گیرد، نوروزی کم تصادف پیش‌رو خواهیم داشت‌، افزود: مهم‌ترین توصیه به مسافران رعایت سرعت مطمئنه است لذا با استراحت کامل و رعایت سرعت مجاز می‌توان سفر خوبی را در پیش داشت.