شناسهٔ خبر: 129497 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حوزه مسکن طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ تشریح شد؛

تکمیل ۴ بیمارستان با ۸۲۷ تخت بیمارستانی/ تکمیل پروژه قطار برقی گلشهر به هشتگرد/ معرفی بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی به بانک مسکن برای اخذ تسهیلات نوسازی

قطار برقی مشهد - گلبهار  - چناران عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سازمان مجری، شهرهای جدید و بازآفرینی شهری تا بهمن ۱۴۰۱ تشریح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اقدامات سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۱ تشریح شد.

تکمیل ۴ بیمارستان با ۸۲۷ تخت بیمارستانی

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در طی دولت سیزدهم تا بهمن ۱۴۰۱ موفق شد تا چهار بیمارستان را با ظرفیت ۸۲۷ تخت تکمیل و تحویل بدهد. این بیمارستان‌ها شامل بیمارستان آموزشی تربت‌حیدریه با ظرفیت ۲۷۳ تخت، بیمارستان جایگزین شهیدرجایی گچساران با ظرفیت ۱۴۲ تخت، بیمارستان جایگزین ۱۵ خرداد مهدی‌شهر با ظرفیت ۹۹ تخت، بیمارستان آموزشی جهرم با ظرفیت ۳۱۳ تخت بیماستانی است. همچنین انعقاد ۸۶ قرارداد با اعتبار ۲۶۵۷۸۲۵۷ میلیون ریال در زمینه احداث اماکن ورزشی، درمانی،‌تامینی و تربیتی، فرهنگی و طرح‌های ویژه از دیگر مواردی است که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی منجر به حصول نتیجه شد.

تکمیل پروژه سیگنالینگ قطار برقی (دوخطه) گلشهر به شهر جدید هشتگرد

شرکت عمران شهرهای جدید نیز طی دولت سیزدهم تا بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در عمل به وظایف خود در حوزه‌های مختلف گام برداشت. اجرای ۱۰۳ پروژه روبنایی و زیربنایی، تکمیل پروژه سیگنالینگ قطار برقی (دوخطه) گلشهر به شهر جدید هشتگرد به میزان ۲۶ کیلومتر، انعقاد قرارداد عملیات احداث قطار برقی کلانشهر تهران به شهر جدید پردیس به میزان ۲۴ کیلومتر بخشی از فعالیت‌های شرکت عمران شهرهای جدید است. همچنین ادامه عملیات زیرسازی و روسازی پروژه قطار برقی کلانشهر مشهد به شهر جدید گلبهار- چناران به طول ۴۶ کیلومتر و پروژه قطار برقی کلانشهر اصفهان به شهر جدید بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر از دیگر اقدامات شهرهای جدید به شمار می‌رود.

معرفی بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی به بانک مسکن برای اخذ تسهیلات نوسازی

شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز مجموعه اقدامات کلانی را در دولت سیزدهم سیاستگذاری و اجرایی کرده است که بخشی از آنها شامل معرفی ۳۰ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی به بانک مسکن برای اخذ تسهیلات، معرفی تعداد ۱۴ هزار و ۴۱۴ واحد مسکونی دارای قرارداد منعقده با بانک برای دریافت تسهیلات کم بهره، و رقومی سازی نقشه ۶ هزار مرحله از بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله اقدامات شرکت بازآفرینی شهری است.