شناسهٔ خبر: 129524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

رشد سفرهای ریلی در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته

حسن کحال زاده- اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان از افزایش تعداد مسافر و سفرهای ریلی استان اصفهان در طرح نوروزی ۱۴۰۲ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ در خصوص وضعیت سفر و مسافر طرح نوروزی ۱۴۰۲ در تمامی شقوق حمل و نقلی اظهار داشت: براساس آخرین آمار بدست آمده در بخش جاده‌ای بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ سفر با تعداد مسافر بیش از ۱۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت شده است که در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی ۱۴۰۱ به صورت تجمعی تعداد سفر در این بخش چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد.  

وی افزود: در این بخش سفرها به دو نوع برون استانی و درون استانی با ناوگان دربستی و اتوبوسی تقسیم می‌شوند.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در بخش ریلی تعداد سفر تا کنون در طرح نوروزی ۱۴۰۲ بصورت تجمعی ۱۲ سفر و تعداد مسافر در همین بازه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر است.  

وی با بیان اینکه مقصد نهایی سفر در حمل حمل نقل ریلی مشهد و بندرعباس و شهرهای بین مسیر تهران و یزد بوده است گفت: در این بخش در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش تعداد سفر و مسافر بوده‌ایم.  

کحال‌زاده عنوان کرد: در بخش هوایی در طرح ‌نوروزی ۱۴۰۲ تعداد کل نشست و برخواست هواپیما ۱۳۵ مورد بوده است که از این تعداد ۱۱۲ مورد داخلی و ۲۲ مورد بین المللی بوده است که در این بخش نیز نسبت به تاریخ مشابه شاهد ۳۰ درصد کاهش بوده‌ایم.