شناسهٔ خبر: 129531 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، غرب و شمال‌غرب

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور خبر داد و نسبت به شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور و بلندی‌ها و دامنه‌های البرز هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها در شمال‌غرب و غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های غربی البرز با رگبار و رعدو برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که در مناطق کوهستانی به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در مناطقی از جنوب غرب، جنوب سیستان و بلوچستان، بلندی‌های کرمان، بلندی‌های شرقی البرز ، رگبارهای پراکنده پیش‌بینی شده  است.

رفیعی با تاکید بر اینکه فردا اول فروردین ماه سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور فعال است، توضیح داد: شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی فردا در نیمه غربی کشور و بلندی‌ها و دامنه‌های البرز پیش‌بینی شده است که این شرایط سبب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

وی گفت: وزش باد شدید از فردا اول فروردین تا روز پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز، جنوب، استان‌های واقع در نیمه جنوبی البرز تداوم دارد و سرعت وزش باد سبب کاهش دید افقی و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقعی در نیمه جنوبی البرز کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس دما شامل مناطق شرق و شمال‌شرق می‌شود. همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه سواحل دریای خزر با افزایش دمای ۶ تا ۸ درجه مواجه می‌شوند.

وی گفت: فردا خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود. از چهارشنبه تا جمعه نیز نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان این شرایط را دارند که ضرورت دارد تا صیادان نسبت به این شرایط و افزایش ارتفاع امواج احتیاط لازم را داشته باشند.

به گفته رفیعی، آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده است که در برخی از ساعت‌ها وزش باد را دارد. بیشنیه دمای پایتخت ۲۱ درجه گزارش شده است. فردا تهران بارش دارد.