شناسهٔ خبر: 129542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قابل توجه گردشگران استان اصفهان؛

صدور هشدار سطح نارنجی برای استان اصفهان در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی به اصفهان

هشدار نارنجی رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و نفوذ سامانه بارش زا به استان از روز یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ گفت: فعالیت سامانه بارشی تا روز پنج‌شنبه سوم فرودین‌ماه ادامه دارد لذا مردم و گردشگران اصفهان تمهیدات لازم را در خصوص شرایط جوی بیاندیشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت جوی استان در ایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت: مطابق با پیش‌بینی هواشناسی اصفهان از روز سه شنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ تا روز پنج شنبه سوم فروردین ماه فعالیت سامانه بارشی را برای استان به صورت رگبار باران گاهی همراه با رعد وبرق، در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف، احتمال تگرگ و وزش باد موقتی را انتظال داریم. 

وی افزود: شدت این سامانه بارشی روز سه شنبه در مناطق غربی، روز چهارشنبه برای مناطق نیمه شمالی و مناطق شرقی و روز پنج شنبه برای مناطق شرقی استان پیش بینی می‌شود. 

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: طی این مدت وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک موقتی را برای استان انتظار داریم که شدت آن روز سه شنبه در نیمه شرقی، روز چهارشنبه در نیمه شمالی و روز پنج شنبه هم در مناطق شرقی پیش بینی شده است. 

وی ادامه داد: طی روز سه شنبه یکم فروردین ماه با توجه به صدور هشدار نارنجی، تشدید گرادیان فشاری برای مناطق نیمه شرقی و جنوب استان، شهرستان‌های شهرضا، سمیرم، هرند، کوهپایه و جرقویه پیش بینی می‌شود. 

کحال‌زاده با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی برای روز سه شنبه تا اوایل وقت روز پنج شنبه عنوان کرد: تشدید فعالیت سامانه بارشی را روز سه شنبه برای مناطق غرب و شمال غرب استان شهرستان‌های کاشان، خوانسار، گلپایگان، سمیرم، فریدونشهر و روز چهارشنبه برای نیمه شمالی و مناطق شرقی استان شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان، میمه، کاشان، نطنز، اردستان، خوروبیابانک و نایین پیش بینی می‌شود که منجر به تشدید بارش‌های رگباری و تنش دمایی برای مناطق خواهد شد. 

وی افزود: آب گرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان آب، ایجاد سیلاب محلی، بالا آمدن آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان را برای مناطق انتظار داریم. 

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان به مردم این استان توصیه کرد: پاکسازی کانال، جوی، آبراه مسیل و رودخانه‌ها و در سطح شهرها و همچنین کنترل دمای گلخانه‌ها را در دستور کار قرار دهند. 

وی افزود: علاوه براین از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و مطابق با گزارش هواشناسی، لازم است دستگاه‌های امدادی برای خدمت رسانی برخوردار باشند. 

کحال‌زاده در خصوص وضعیت دمای هوا بیان داشت: از روز سه شنبه تا اوایل وقت روز پنج شنبه در اکثر مناطق استان کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش بینی شده است. وی خاطرنشان کرد: هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که احتمال خسارت زا بودن پدیده‌ای جوی وجود دارد و لازم است برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی تمهیداتی در نظر گرفته شود.