شناسهٔ خبر: 129549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

افزایش ایمنی راه ها باید در دستور کار قرار گیرد

راهداری زنجان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان درچهارمین روز برگزاری پویش همراهان سفر ایمن ضمن تاکید بردستور کار قرار دادن ارتقای ایمنی گفت:رسانه ها باید در راستای آگاهی بخشی به جامعه،فرهنگ سازی کرده و تولید محتوای مناسب داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، جعفر قزوینیان، مدیر کل این اداره در چهارمین روز برگزاری پویش همراهان سفر ایمن در گفتگویی با تأکید بر اینکه افزایش ایمنی راه‌ها  باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: رسانه باید در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه، فرهنگ‌سازی کرده و تولید محتوای مناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه توجه به ایمنی راه‌ها زمینه امنیت و رفاه شهروندان و مسافران را فراهم می‌کند، افزود: باید تلاش شود تا با اقدامات مناسب، ایمنی راه‌ها افزایش و عوامل خطرساز کاهش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تأکید بر افزایش ترافیک جاده‌ها بخصوص در ایام نوروز افزود: پویش همراهان سفر ایمن اقدامی است که در راستای کاهش تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راه‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز نیازمند برنامه‌ریزی عملی برای کاهش رفتارهای پر خطر هستیم، تأکید کرد: در همین راستا تولید محصولات فرهنگی چون کتابچه راهنمای مسافران و نقشه راه و لوازم التحریر با شعارهای ایمنی از جمله محصولات فرهنگی است که در طول ۲۱ روز برگزاری پویش در ۳ مجتمع خدماتی _رفاهی بین‌راهی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

قزوینیان با اشاره به اینکه عامل انسانی در تصادفات سهم قابل توجهی دارد، بیان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث رانندگی هستند.