شناسهٔ خبر: 129555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد خبر داد؛

آمادگی ۳۲۰ دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به مسافران برون‌شهری یزد

بهنیافر رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از آمادگی ۱۹۸ دستگاه اتوبوس برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی استان در مسافت‌های طولانی و ۱۲۲ دستگاه اتوبوس برای مسافت‌های کوتاه، برون‌شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، بهنیافر رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این اداره در ایام نوروز در راستای کاهش تلفات جاده‌ای اظهار کرد: جلسات متعددی با شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف که با حمل‌ونقل مسافر در ارتباط بوده‌اند؛ مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری و... در راستای کنترل قیمت‌ها و مدیریت پایانه‌های مسافربری و کلیه امور مرتبط با مسافر تاکنون برگزار که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز داشته است.

وی افزود: حتی در راستای کنترل ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل با دانشگاه‌ها و پادگان‌ها نامه‌نگاری‌هایی انجام شده است.

بهنیافر با اشاره به اهمیت کنترل ایمنی در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: باتوجه‌به شعار «نوروز بدون فوتی» تمامی تلاش و ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌ایم تا با کنترل ایمنی در اتوبوس‌ها و سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، این شعار تاحدامکان محقق شود.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: به دلیل هزینه‌های بسیار زیادی که مالکین اتوبوس‌ها باید بپردازند، مقرر شد تا به مبالغ بلیط‌هایی که تا کنون افزایش قیمت نداشته‌اند در راستای حمایت از قشر زحمت‌کش رانندگان، قیمت برخی از بلیط‌ها تا ۵ درصد افزایش یابد که این اتفاق با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت خواهد گرفت تا حقی از مسافران ضایع نشود.

وی با اشاره به وجود پایانه‌های مسافربری عمومی و خصوصی متعدد در یزد اظهار کرد: نظافت و بهداشت، کنترل خدمات و کمک به افزایش رضایت مسافران از دیگر اقدامات انجام شده است که در این راستا تمامی اتوبوس‌ها موظف هستند نظافت داخلی اتوبوس را برای مسافران فراهم کنند و همچنین آب شرب بهداشتی در اختیار مسافران قرار دهند.

بهنیافر از سامانه گویای ۱۴۱ در راستای ثبت شکایت و گزارش تخلفات رانندگان از سوی مسافران خبر داد و گفت: درصورتی‌که راننده دچار تخلفات رانندگی شد مسافران می‌توانند با شماره‌گیری ۱۴۱ و یا اسکن QR  کد درج شده بر روی بلیط‌های خود، نسبت به گزارش تخلفات راننده اقدام کنند.

وی افزود: شکایات مسافران دراسرع‌وقت بررسی خواهد شد و درصورتی‌که راننده دچار تخلف حادثه‌ساز شده باشد کمیسیون ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات متخلفین در یک روز، تشکیل خواهد شد.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه ۳۲۰ اتوبوس به‌صورت رسمی در ناوگان مسافربری استان قرار دارد، عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان بسیار زیاد است، تنها ۱۹۸ دستگاه اتوبوس برای رفت‌وآمد در مسیرهای طولانی توانایی ارائه خدمات را دارند و مابقی نیز برای مسافت‌های کوتاه قابل‌استفاده است.

بهنیافر در پایان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز ابراز کرد: از مسافرین عزیز خواهشمندیم که باتوجه‌به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز نسبت به تهیه بلیط بازگشت خود دراسرع‌وقت اقدام کنند و به لحظات پایانی موکول نکنند.