شناسهٔ خبر: 129577 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آخرین روز ۱۴۰۱ انجام شد:

زیر بار ترافیک رفتن ۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی زاهدان- میرجاوه

میرجاوه ۷ کیلومتر بزرگراه در قطعه یک محور میرجاوه- زاهدان با اعتبار حدود ۱۵۰ میلیارد تومان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان استانی در آخرین روز سال ۱۴۰۱ زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طول کلی این مسیر مهم ترانزیتی ۸۵ کیلومتر است که از مجموع ۱۹ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت در این محور با تلاش این اداره کل در مدت ۹ ماه هفت کیلومتر آن در آستانه تعطیلات نوروزی زیر بار ترافیک رفت.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه توسعه شبکه راه‌های سیستان و بلوچستان بویژه ساخت بزرگراه با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راه‌های داخلی به محورهای مرزی، افزایش درآمدهای ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و کاهش زمان سیر به طور ویژه در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است، افزود: با تامین یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار بسیاری از طرح‌های این اداره‌کل در حوزه راه تکمیل و طبق برنامه زمان بندی شده محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه را بیش‌از ۲۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: راه‌سازی یکی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگیهای جغرافیایی استان که برخی مناطق آن سخت گذر و کوهستانی است راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: در مجموع جهت تکمیل بزرگراه در محور مواصلاتی میرجاوه_ زاهدان بیش‌از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

زیر بار ترافیک رفتن ۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی زاهدان- میرجاوه

زیر بار ترافیک رفتن ۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی زاهدان- میرجاوه