شناسهٔ خبر: 129582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش یگان حفاظت اراضی ملی استان سیستان و بلوچستان در ایام نوروز

گشت یگان سیستان و بلوچستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور پیشگیری و رفع تصرفات احتمالی در اراضی ملی، نیروهای یگان حفاظت اراضی استان، ایام نوروز در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی از اجرای طرح نوروزی تشدید حفاظت از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: به منظور پیشگیری و رفع تصرفات احتمالی در اراضی ملی استان، تدابیر اجرایی حفاظتی اندیشیده شده وعوامل یگان حفاظت اراضی ملی استان برای پیشگیری از هرگونه تخلف و تصرف به اراضی ملی و مقابله با آن در آماده باش کامل هستند.  

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی برای سودجویان و زمین خواران نسبت به تعرض و تصرف در اراضی ملی و دولتی و سوء استفاده از بیت المال است لذا یگان حفاظت اراضی استان سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از تجربیات سنوات گذشته و در راستای ماموریت سازمانی و ذاتی خود، تمامی توان و ظرفیت موجود را در این راستا به کارگرفته است.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام به منظور حفاظت و صیانت و همچنین جلوگیری از تعرض و مقابله با هرگونه تجاوزات و زمین خواری نسبت به اراضی ملی و بیت المال انجام می پذیرد.  

کریمی با اشاره به اینکه عوامل یگان حفاظت اراضی ملی استان با امکانات و تجهیزات لازم در این ایام به گشت زنی می‌پردازند تا با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی برخورد قانونی کنند، اظهار داشت: مبحث حفاظت از عرصه‌های ملی تعطیلی ندارد و در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات با جدیت انجام می‌شود.  

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۱۶۵۶ تماس گرفته و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعلام کنند.