شناسهٔ خبر: 129610 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان عنوان کرد؛

ویژه برنامه‌های فرهنگی در فرودگاه بین المللی کرمان در ایام نوروز

علی جزینی زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان ویژه برنامه های فرهنگی در فرودگاه بین المللی کرمان و اقدامات صورت گرفته در این فرودگاه را برشمرد و از عیدانه‌های نوروز۱۴۰۲ خبر داد.

علی جزینی زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت افزایش غنای فرهنگی ،تبلیغی و ترویجی در فرودگاه‌های استان خصوصا فرودگاه بین المللی کرمان گفت: امسال استقرار ۲ سفره هفت سین ویژه در پایانه ورودی و خروجی پروازهای داخلی همچنین حضور دو گروه سرود و همخوانی تواشیح بین المللی برای ایام حلول سال نو وماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

ویژه برنامه های فرهنگی در فرودگاه بین المللی کرمان

 وی از ارائه تسهیلات ویژه با رویکرد انعکاس اطلاعات کامل ،جذاب و نوین اماکن تاریخی، گردشگری  و...... برای اولین بار به صورت کاملا مکانیزه در قالب اپلیکیشن طراحی شده به نام "دفتر تلفن ۱۱۸" در فرودگاه بین المللی کرمان خبر داد و تصریح کرد: با استقرار بخش خصوصی که  اپلیکیشنی موسوم به دفتر تلفن ۱۱۸ با محوریت اطلاعات کلی استان خصوصا اطلاعات مورد نیاز طراحی نموده و به صورت کاملا مجازی و زنده کلیه اطلاعات شهری ،استانی ،گردشگری و....را به صورت اتوماتیک به مخاطبان و مسافران ارائه می‌کند .
جزینی‌زاده در ادامه از آمادگی فرودگاه برای پذیرش سایر ارگان‌های همکار و اطلاع رسان یاد کرد و گفت :
فرودگاه‌های استان آمادگی اختصاص فضا برای استقرار میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و شهرداری کرمان برای ارائه اطلاعات مورد نیاز به مسافران نوروزی در سالن پایانه داخلی را دارد.

دسترسی عموم به اطلاعات مورد نیاز مسافران و گردشگران
وی به‌روز رسانی و بارگذاری اطلاعات گردشگری، فرهنگی وتاریخی از طریق بخش ویژه نوروزی پورتال اداره کل فرودگاه های استان را مهم اعلام و اشاره کرد:
اطلاعات مورد نیاز مسافران و گردشگران شامل اطلاعات گردشگری،جاذبه‌ها و اقامت‌گاه ها و نقاط توریستی و تاریخی استان از جمله راهنمای مزار سردار دل‌ها در بخش نوروزی پورتال اداره کل در دسترس عموم قرار گرفته است.

نوسازی و بهسازی 
شایان ذکر است وی سایر اقدامات صورت گرفته را به شرح ذیل اعلام کرد:
ساماندهی رفیوژ میانی و جداول طرفین بلوار ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی کرمان به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مسافران ، برنامه ریزی برای اجرای روکش اسفالت مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه محاوط منازل سازمانی ومسیر تشریفات واداری،ساماندهی محاوط و کاشت گل و درختچه در فضای سبز مقابل ترمینال های فرودگاه بین‌المللی کرمان، اجرای بخشی ازسایه بان پارکینگ خودرویی، تأکید به شرکت های هواپیمایی مستقر در خصوص مدیریت پروازها و حضورنماینده برای پاسخگویی به موقع درزمان تاخیرات احتمالی و ابطال پروازها در پایانه .
فضا سازی محیطی بر مبنای شعار ابلاغی از سوی وزارتخانه با رویکرد" محیطی شاد و ایرانی آباد"

عیدانه های فرودگاه کرمان

پخش پیام های عیدانه  در پایانه ها،برقراری پروازهای فوق العاده درایام نوروز، پذیرایی ازمسافرین محترم در زمان افطار با چای، شیرینی و خرما، استفاده از آیین های ایرانی عمونوروز، برگزاری مراسم شاد و مفرح با تحویل هدیه به کودکان درترمینال از جمله اقدامات فرودگاه کرمان در نوروز ۱۴۰۲ هستند.