شناسهٔ خبر: 129657 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

تردد نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در جاده ها از ۲۴ تا ۲۹ اسفند

افندی زاده پایش معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اعلام جزییات تردد در تمام بخش های حمل و نقل از ۲۴ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد: نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در جاده ها در این مدت تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد رشد را نشان می دهد.

شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار تردد حمل و نقل جاده ای،ریلی و هوایی را در بازه زمانی  ٢٤ اسفند تا ٢٩ اسفند١٤٠١ را اعلام کرد و گفت: تعداد مسافران جابجا شده در این مدت با حمل و نقل عمومی جاده ای ٢.١٩٧.٩٦٥ مسافر بوده که سهم ناوگان اتوبوسی ٢٨/١ درصد، سهم ناوگان مینی بوسی:٢٢/٣ درصد و سهم ناوگان سواری کرایه: ٤٩/٩ درصد است.

افندی زاده تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل ریلی را نیز٥٠٠.٣٥٠ مسافر اعلام کرد و افزود: تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل هوایی اعم از پروازهای داخلی و خارجی در مدت زمان یادشده ٧٤٣.٣٥٨ نفر بوده است.

وی تشریح کرد: مسافران جابجا شده با شناورهای مسافری و تفریحی ٧٢٢.٤٢١ نفر ثبت شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به متوسط تردد بین استانی از ٢٤ اسفند لغایت ٢٩ اسفند گفت: ٢.١٦٥.٠٦٢ وسیله نقلیه در این مدت تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه ١٣ درصد رشد را نشان می دهد.

وی بیان کرد: استان خوزستان با ٣٤ درصد، اردبیل ٣١ درصد، بوشهر ٣٠ درصد، ایلام ٢٧ درصد و گلستان ٢٧ درصد استان هایی هستند که با بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی از ابتدای طرح نوروزی تا ٢٩ اسفند ١٤٠١ همراه بوده اند.