شناسهٔ خبر: 129708 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

افزایش سفرهای برون استانی در سه روز پایانی سال ۱۴۰۱

منصورکیایی مدیرکل استان سمنان.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش سفرهای برون استانی در سه روز پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: در سه اخیر بیش از ۶۲۰۰ نفر از مسافرین نوروزی استان سمنان وسایل نقلیه عمومی را برای سفرهای برون استانی خود انتخاب کرده و ۷۴۲ سفر را با استفاده از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی استان سمنان از افزایش سفرهای برون استانی در سه روز پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند به طور رسمی آغاز شده و تقارن روزهای پایانی سال با روزهای آخر هفته و شروع ماه مبارک رمضان با ایام ابتدایی سال جدید موجب شده که سفرهای نوروزی زودتر انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار موجود در سه اخیر بیش از ۶۲۰۰ نفر از مسافرین نوروزی استان سمنان وسایل نقلیه عمومی را برای سفرهای برون استانی خود انتخاب کرده و ۷۴۲ سفر را با استفاده از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ثبت کردند.

منصورکیایی توضیح داد: آمار احصا شده بوسیله دستگاه‌های ترددشمار نشانگر افزایش حجم تردد در مسیر زیارتی آقاعلی‌بن‌موسی الرضا(ع) است و به طور میانگین در هر ساعت بیش از ۱۶۰۰ تردد در باند جنوبی بزرگراه امام‌رضا(ع) صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: در ۲۸ اسفندماه شاهد بیشترین حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان بودیم و در هر ساعت نزدیک به ۱۸۵۰ وسیله نقلیه باند جنوبی بزرگراه امام رضا(ع) و ۷۲۸ خودرو باند شمالی این بزرگراه را برای تردد برگزیدند.

وی یادآور شد: در این بازه سه روزه  ۶۰۰ سفر درون استانی انجام شده و همچنین بیش از شش هزار نفر از مسافرین نوروزی با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، استان سمنان را برای سفر انتخاب کردند.

منصورکیایی با اشاره به ارتقای خدمات حمل و نقل مسافر در طرح نوروزی، خاطرنشان کرد: با بازدید های مستمر و افزایش نظارت ها از پایانه‌های مسافری استان در طرح نوروزی سال جاری سعی شده تاخیری در انجام سفرها وجود نداشته باشد و رضایت مسافرین در سطح مطلوبی قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان اظهار داشت: مسافران می توانند علاوه بر تماس با تلفن گویای ۱۴۱ از بستر اینترنتی این سامانه برای درج و پیگیری هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت خود استفاده کنند.

شایان ذکر است در طرح نوروزی ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس، ۵۳۸ دستگاه سواری کرایه و ۱۹۴ مینی بوس سرویس‌دهی به مسافرین را انجام خواهند داد.