شناسهٔ خبر: 129757 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۲.۵ میلیون مسافر با حمل و نقل عمومی جاده‌ای و ۹۲۰ هزار مسافر دریایی جابه‌جا شدند

افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از جابه جایی بیش از ۲.۵ میلیون مسافر توسط وسایل حمل و نقل عمومی در جاده های و بیش از ۹۲۰ هزار مسافر دریایی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا یکم فروردین ۱۴۰۲خبر داد.

شهریار افندی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تاکنون ۲.۵۶۵.۷۶۳ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی عمومی ۲۹.۸ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۴ درصد و سواری کرایه ۴۷.۸ درصد بوده است. 

معاون حمل و نقل وزبر راه و شهرسازی افزود: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابه‌جایی مسافر در حال انجام است و تاکنون ۵۷۶.۶۳۴ مسافر با حمل و نقل ریلی و ۸۵۱.۹۱۹ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد ۹۲۱.۴۲۴ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی نموده اند. 
وی گفت: با توجه به بارندگی‌های گزارش شده در سطح کشور و اینکه حدود ۲۲ استان سطح کشور به صورت پراکنده درگیر بارش های فصل بهار هستند، از رانندگان وسایل نقلیه تقاضا نمود در محورهای دارای لغزندگی، تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند و سرعت مطمئنه را مد نظر قرار دهند تا سفری ایمن داشته باشند.

افندی زاده عنوان کرد:متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با ۲.۱۶۵.۰۶۲ وسیله نقلیه رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد که یکی از دلایل این رشد می تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد. 
وی در پایان تصریح کرد: استانهای خوزستان با ۳۷ درصد، اردبیل با ۳۵ درصد، بوشهر با ۲۸ درصد، ایلام و گلستان و آدربایجان غربی با ۲۴ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.