شناسهٔ خبر: 129782 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن:

بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از رخدادهای طبیعی سال گذشته در نیمه نخست ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود

بازسازی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن از تکمیل و تحویل واحدهای تخریب شده از رخدادهای طبیعی سال گذشته در نیمه نخست امسال خبر داد.

مجید جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد بنیاد مسکن در بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از حوادث و رخدادهای طبیعی در نقاط روستایی و مناطق شهری گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۱ در ۲۲ منطقه کشور سیل و زلزله رخ داد که ستادهای بازسازی در این مناطق مستقر شدند و کار بازسازی ها شروع شده است.

بیش از  ۳۷ هزار واحد مسکونی در طی سال ۱۴۰۱ دچار آسیب شد

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص میزان آسیب‌های ناشی از حوادث و رخدادهای طبیعی توضیح داد: در حوادث و رخدادهای سال ۱۴۰۱ معادل ۱۱ هزار واحد احداثی و ۲۶ هزار و ۳۹۲ واحد نیازمند تعمیر شناسایی شد که مهمترین زلزله ها شامل زلزله تیرماه سایه‌خوش در استان هرمزگان و یا زلزله مهرماه خوی، سیل شهریور در ۵ استان بود که همه این تخریب‌ها بررسی و جزو دسته بازسازی‌ها قرار گرفت.

اعتبارات بازسازی‌ها ابلاغ شده است

جودی با تاکید بر اینکه بازسازی‌ها واحدهای آسیب دیده از حوادث طبیعی در جریان است و سرعت مناسبی دارد، افزد: با حمایت دولت سیزدهم تمامی اعتبارات ابلاغ شده است و مشکل اعتباری وجود ندارد و کار به خوبی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: در بازسازی های سال گذشته در مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی واحدها بالای ۶۰ درصد است و در تلاش هستیم تا در نیمه اول سال ۱۴۰۲ تمامی بازسازی‌ها تکمیل و واحدها تحویل آسیب‌دیدگان شود.