شناسهٔ خبر: 129789 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

 کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش شدید باران همراه با طغیان رودخانه ها در شرق کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش باران در نیمه شرقی کشور موجب لغزندگی جاده ها کاهش دید، طغیان رودخانه ها، کولاک برف، صاعقه، رانش زمین، ریزش سنگ در این منطقه می شود

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت آب و هوای امروز پنجشنبه سوم فروردین پرداخت و گفت:سامانه بارشی نیمه شرقی کشور فعال است و بیشترین بارش برای خراسان جنوبی و رضوی که هشدار سطح نارنجی برای این مناطق صادر شده است.

گودرزی افزود: بارش ها می تواند دز این مناطق سنگین و شدید باشد و موجب لغزندگی جاده ها کاهش دید، طغیان رودخانه ها، کولاک برف، صاعقه، رانش زمین، ریزش سنگ، در نواحی کوهستانی شود که همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی ضروری است.

وی ادامه داد: ازاواخر وقت امشب سامانه بارشی از کشور خارج می شود و جمعه  در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را داریم.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی سامانه بعدی از اوایل هفته آینده وارد کشور می شود و یکشنبه نیمه غربی کشور بارندگی دارد که عزیزانی که قصد سفر به غرب کشور را دارند بایستی وضعیت راه ها و هواشناسی را رصد کنند.

وی تصریح کرد: امروز نیمه شرقی هوا به طور محسوس سردتر می شود

شایان ذکر است یرای تهران نیز از اوایل هفته آینده بارش باران بهاری  پیش بینی می شود و بیشینه دمای پایتخت ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شده است