شناسهٔ خبر: 129811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

جابه جایی بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ مسافر از طریق ناوگان ریلی استان اصفهان در پیک نوروزی

حسن کحال زاده- اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان در پیک نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون بیش از شش هزار و ۸۰۰ مسافر را جابه جا کرده است.

حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ در خصوص وضعیت سفر و مسافر طرح نوروزی ۱۴۰۲ در تمامی شقوق حمل و نقلی اظهار داشت: براساس آخرین آمار بدست آمده در بخش ریلی تعداد سفر تا کنون در طرح نوروزی ۱۴۰۲ بصورت تجمعی ۱۸ سفر و تعداد مسافر در همین بازه بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر است.  

وی با بیان اینکه مقصد نهایی سفر در حمل و نقل ریلی مشهد و بندرعباس و شهرهای بین مسیر تهران و یزد بوده است گفت: در این بخش در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۰ درصدی تعداد سفر و ۴۵ درصدی مسافر بوده‌ایم.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات به عمل آمده در این حوزه برای ایام پیک نوروزی اذعان داشت: اقداماتی شامل عملیات بهسازی، رفع تقلیل سرعت‌ها، ارتقا کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر انجام پذیرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال مسافرین در پیک سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ یک قطار لوکس پنج ستاره مسافری به مجموعه قطارهای استان به مقصد مشهد مقدس از اصفهان اضافه شده است.  

کحال‌زاده بیان داشت: در بخش جاده‌ای بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ سفر (با صورت وضعیت) با تعداددر بخش جاده‌ای بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ سفر (با صورت وضعیت) با تعداد مسافر بیش از ۱۵۶ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت شده است که در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی ۱۴۰۱ به صورت تجمعی تعداد مسافر در این بخش ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.  

وی افزود: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان اصفهان شش پایانه بار، ۳۲ پایانه مسافر، ۴۵۲ شرکت باربری، ۱۵۲ شرکت مسافربری و شش شرکت باربری بین المللی موجود است.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اقدامات متنوعی جهت استقبال از ایام نوروز انجام پذیرفته که از جمله آن انعقاد تفاهم نامه فی مابین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی استان برای ایجاد فضای سبز در جهت پیشگیری از طوفان‌های شن و کولاک برف در حاشیه راه‌های استان بوده است.