شناسهٔ خبر: 129822 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ انجام شد

نزدیک به ۶۶۰ هزار نفر با راه آهن، ۹۷۲ هزار مسافر هوایی و یک میلیون مسافر در دریا جا به جا شدند

افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ ، ۶۵۷.۸۶۰ مسافر با حمل و نقل ریلی و ۹۷۲.۱۶۵ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد ۱.۰۸۲.۲۱۴ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی جا به جا شده اند.

شهربار افندی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،اظهار داشت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲، ۲.۶۴۱.۸۴۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۵ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۹ درصد و سواری کرایه ۱۵.۶ درصد بوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابه جایی مسافر در حال انجام است و در روزهای ذکر شده ۶۵۷.۸۶۰ مسافر با حمل و نقل ریلی و ۹۷۲.۱۶۵ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد ۱.۰۸۲.۲۱۴ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی کرده اند.

وی گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها در سطح کشور و نیز مواج بودن دریاهای شمال و جنوب کشور انتظار می رود که کلیه رانندگان وسایل نقلیه و نیز راهبرهای شناورهای دریایی تمهیدات ایمنی لازم را در نظر بگیرند.

افندی زاده بیان کرد: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با ۲.۱۵۸.۳۶۵ وسیله نقلیه رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد که یکی از دلایل این رشد می تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

وی در پایان افزود: استانهای  اردبیل با ۳۷ درصد، خوزستان با ۳۲ درصد، آذربایجان غربی و گلستان با ۲۵ درصد و ایلام با ۲۳ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.