شناسهٔ خبر: 129846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پویش همراهان سفر ایمن در ۴ ایستگاه البرز پذیرای مهمانان نوروزی است

پویش همراهان سفر ایمن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: در استان البرز چهار ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن راه‌اندازی شده است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی زندی‌فر، ظهر پنجشنبه، سوم فرودین در حاشیه بازدید از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی الموت واقع در آزاد راه کرج- قزوین که با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به محدودیت زمانی که به دلیل سرمای هوا داشتیم از ابتدای اسفند تمام اکیپ‌های راهداری مشغول نگه‌داری راه‌های البرز شدند.

وی بیان کرد: در این راستا تمامی روشنایی استان را به روز، روکش آسفالت تمام محورهایی را که به دلیل بارندگی دچار مشکل و چاله شده بودند ترمیم و تابلو و علائم را به روزرسانی کرده و شست‌وشو دادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه راهدارخانه‌های استان را برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی آماده کردیم، تصریح کرد: در این راستا ۳۸ تیم راهداری در ۱۹ راهدارخانه در حال خدمات‌دهی به مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: نقاطی که مستعد بودند تصادف بودند شناسایی شدند و با همکاری پلیس راه و استانداری خودروهای گشت نامحسوس مستقر شدند تا مانند سال گذشته که رتبه اول کشوری را کسب کردیم بتوانیم آمار تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

زندی‌فر با بیان اینکه ایستگاه‌های پویش همراهان ایمن سفر در ۱۰۰ نقطه مستقر شدند، گفت: در استان البرز چهار ایستگاه در محور کرج - چالوس، ترمینال شهید کلانتری، محور ماهدشت - اشتهارد و کیلومتر ۵۳ آزادراه کرج - قزوین راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: این چهار ایستگاه پویش همراهان ایمن سفر مشغول فعالتی هستند و بیشتر هدفمان از راه‌اندازی این ایستگاه‌ها ایجاد شور و نشاط و فراهم کردن فضایی برای استراحت مسافران نوروزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز متذکر شد: در این ایستگاه‌ها گروه‌های هنری مستقر هستند و برنامه‌های فرهنگی برای ارتقای ایمنی، موسیقی بومی، مسابقه، نمایش و ایستگاه نقاشی در آنها تدارک دیده شده است.