شناسهٔ خبر: 129852 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

پذیرش ۱۲ هزار مسافر در فرودگاه اصفهان در ایام نوروز ۱۴۰۲

علیرضا قاری قرآن - اصفهان رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان از برنامه ریزی‌های بعمل آمده برای استقبال از مسافران در سفرهای هوایی خبر داد و گفت در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۱۲ هزار مسافر در فرودگاه اصفهان پذیرش شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به برنامه ریزی‌های بعمل آمده برای استقبال از مسافران در سفرهای هوایی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر سطح ایمنی پروازها با انجام عملیات وارسی پروازی سامانه‌های راداری و ناوبری فرودگاه توسط هواپیمای فلایت چک ارتقاء یافته و همچنین سطوح پروازی با انجام عملیات درزگیری بهسازی شده است.  

وی با بیان اینکه زیباسازی محوطه‌های فرودگاهی در راستای استقبال از این ایام انجام پذیرفته است اذعان داشت: بهسازی و روکش آسفالت معابر، خط کشی بلوارها، افزایش ظرفیت پارکینگ، رنگ آمیزی جدول‌ها و همچنین بهبود وضعیت روشنایی محوطه‌های فرودگاهی از دیگر اقدامات بوده است.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: برای استقبال از این ایام بزرگترین سفره هفت سین میدانی فرودگاه‌های کشور در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در آستانه فرارسیدن سال نو برپا شد.  

وی با اشاره به تاکیدات بعمل آمده در کمیته‌ تسهیلات نوروز فرودگاه اصفهان در راستای موضوع تکریم و رعایت حقوق مسافرین در فرودگاهها اظهار داشت: کلیه واحدهای خدمت رسان در فرودگاه اصفهان تمهیدات لازم جهت تکریم هر چه بیشتر ارباب رجوع و تسهیل امور برای مسافرین را در دستور کار خود قرار داده‌اند همچنین افزایش نظارت، اطلاع رسانی به موقع تغییرات زمان پرواز و پاسخگویی مناسب نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی در زمان‌های تاخیرات در محل میز خدمت از اولویت برنامه های نوروزی شرکت‌های هواپیمایی بوده است.  

قاری‌قرآن عنوان کرد: در بخش هوایی در طرح ‌نوروزی ۱۴۰۲ تعداد کل نشست و برخواست هواپیما ۲۰۹ مورد بوده است که از این تعداد ۱۷۹ مورد داخلی و ۳۰ مورد بین المللی بوده است.  

وی بیان داشت: سال گذشته در این ایام برای بخش هوایی‌ ۳۰۴ مورد نشست و برخواست هواپیما انجام پذیرفته که ۲۳۶ مورد آن داخلی و مابقی بین‌المللی بوده است و بر این اساس شاهد ۳۱ درصد کاهش بوده‌ایم.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ مسافر پذیرش شده و افزون بر ۱۰ هزار و ۳۰۰ مسافر اعزام شده است. وی گفت: در پروازهای بین‌المللی فرودگاه اصفهان در این بازه زمانی یکهزار و ۶۳۰ مسافر پذیرش و یکهزار و ۶۴۶ مسافر اعزام شده است.