شناسهٔ خبر: 12997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دومین نشست پیشگیری از تصادفات جاده‌ای در سیستان وبلوچستان

تصادف جاده‌ای دومین نشست کارگروه پیشگیری از تصادفات جاده ای، در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان،دومین نشست کارگروه پیشگیری از تصادفات جاده ای با حضور محمد علی حمیدیان معاون رئیس کل دادگستری در امور پیشگیری از وقوع جرم استان و دیگر اعضای مرتبط در محل دفتر مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی آمار و عملکرد نهادها و سازمان‌های متولی در تابستان سال‌جاری در حوزه پیشگیری از سوانح و تصادفات جاده‌ای و ضرب و جرح غیر‌عمدی تشکیل شد.

مالکی مدیر‌کل راه و شهرسازی استان در خصوص فعالیت‌های خود گفت: تشکیل جلسات متعدد در اداره کل و دفتر معاونت امور عمرانی استانداری در خصوص کاهش تصادفات جاده‌ای برگزار شده و در قالب ۳ دفترچه برنامه‌ها، راهکارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت برای بررسی به استاندار سیستان و بلوچستان ارائه شده است. ما درحوزه شمال استان در ۵ ماهه اول ۹۴ نسبت به ۵ ماهه ۹۳سال گذشته ۱۰ درصد کاهش تصادفات داشتیم که این حاصل زحمات تمامی دستگاه‌های متولی در این حوزه است.

وی همچنین خواستار همکاری در خصوص برقراری جریان برق در سیستم  روشنایی ۲۵ کیلومتر از راههایی که به لحاظ وجود ریز گردها و گرد و خاک های شدید باعث پائین آمدن شعاع دید رانندگان می شود شد.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: منابع بسیار کم در خصوص رفع نقاط پرتصادف، مخدوش کردن پلاک‌های وسائط نقلیه، تردد بدون حساب و کتاب سوخت کش‌ها در شبانه روز ، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت‌های غیر مجاز، عدم فرق میان محورهای اصلی و روستایی و... از عوامل تصادفات در محورها است که باید در هر زمینه فرهنگ‌سازی شود./

نظر شما