شناسهٔ خبر: 129973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

تشدید نظارت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در بازه طرح نوروزی

بازديد از مجتمع های خدماتی رفاهی بين راهی به منظور اجرای طرح پويش نوروزی همراهان سفرايمن در نوروز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از تشدید بازرسی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی خبر داد و افزود: در بازه طرح نوروزی بازرسین این اداره کل به صورت مستمر بر فعالیت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی نظارت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حاشیه بازدید از مجتمع های خدمات رفاهی استان سمنان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸ باب مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های مواصلاتی استان فعال است که در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای، کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد در شبکه راه‌های کشور نقشی موثر دارند.

منصورکیایی از تشدید نظارت بر مجتمع‌های خدمات رفاهی در بازه طرح نوروزی خبر داد و افزود: با نظارت مستمر در این ایام وضعیت نمازخانه‌ها ، سرویس‌های بهداشتی ، سیستم گرمایشی و سرمایشی نمازخانه، رستوران و آشپزخانه ، پارکینگ و ورودی و خروجی مجتمع‌ها مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: این مجتمع‌ها شامل؛ جایگاه سوخت، رستوران، واحدهای تجاری و خدماتی، مسجد یا نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی عمومی است و به گونه‌ای طراحی می‌شود که کلیه نیازهای مسافران جاده‌ای را برآورده کرده و نیاز به توقف‌های مکرر برای دریافت هر کدام از خدمات فوق به حداقل برسد و نهایتا باعث افزایش ایمنی راه‌ها شود.

وی یادآورشد: تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی جهت بر پایی اقامه نماز مسافرین نوروزی نیز قبل از شروع طرح نوروزی مورد تاکید بوده و سعی شده تذکرات لازم برای رفع نواقص به مدیران مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی داده شود تا در نوروز  ۱۴۰۲ هیچگونه مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

منصورکیایی فعالیت این مراکز را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: این شرایط مساعد مستلزم تعامل دوطرفه مسافران عزیز و مسئولان مجتمع هاست که درصورت برقراری صحیح این تعامل می توانیم شاهد رشد کیفیت خدمات نیز باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان خاطر نشان کرد: سامانه پیامکی، ۳۰۰۰۱۴۱ ، جهت رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان پیش بینی شده است و هموطنان می توانند مشاهده هرگونه تخلف در مجتمع های خدمات رفاهی موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.