شناسهٔ خبر: 129982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته صورت گرفت:

رفع تصرف حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در استان سیستان و بلوچستان

رفع تصرف خراسان شمالی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از ارضی دولتی در محدوده تحت پوشش این اداره کل به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان حسینعلی کریمی از رفع تصرف حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از ارضی دولتی در محدوده تحت پوشش این اداره کل به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان طی این مدت اقدامات لازم را برای رفع تصرف اراضی دولتی انجام داده و این اراضی را به بیت المال بازگرداندند، اظهار داشت: بیشترین رفع تصرف اراضی دولتی این مدت استان به ترتیب به شهرهای زاهدان و سراوان اختصاص دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان امسال نیز همانند سال‌های گذشته موضوع کنترل اراضی تحت پوشش را به جد پیگیری کرده و از اراضی تعیین حدود طبق نقشه‌ ابلاغی صیانت کرده و اراضی تصرف شده را شناسایی می‌کند.

وی از اهتمام اداره متبوع خود برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری، پلیس پیشگیری، و نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در اراضی دولتی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است که یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی در سال‌های اخیر تلاش کرده جلو این اقدامات را بگیرد.

کریمی تاکید کرد: شهروندان باید مراقبت افراد سودجو و زیاده خواه باشند تا گرفتار خرید و فروش اراضی و زمین‌های دولتی نشوند. وی ممنوعیت خرید و فروش زمین‌های دولتی را یادآور شد و گفت: سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی دولتی است.