شناسهٔ خبر: 12999 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در جلسه مشترک دولت، مجلس و شورای شهر تهران صورت گرفت؛

ستاد بازآفرینی شهر تهران تشکیل شد/ تصویب راه‌اندازی صندوق بازآفرینی تهران با هدف تجمیع سرمایه‌های خرد و کلان

جلسه ایزدی با شورای شهر راه‌اندازی ستاد بازآفرینی شهر تهران با هدف هماهنگی اقدامات دستگاه‌های مختلف و سیاستگذاری و مدیریت و نظارت بر برنامه‌های عملیاتی بهسازی و نوسازی شهری به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، موضوع راهکارهای پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در خصوص رفع مسائل و مشکلات محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های بهسازی و نوسازی شهری در جلسه مشترک امروز شنبه ۱۸ مهرماه دولت، مجلس و شورای شهر تهران مطرح شد.

در این جلسه که به ریاست مهدی چمران تشکیل شد محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمدسعید ایزدی، پیروز حناچی و سید محمد پژمان معاونان وزیر راه و شهرسازی، لاله افتخاری و حسین نجابت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حسن کریمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، احمد دنیامالی عضو شورای شهر تهران، عباداله فتح‌اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و سایر نمایندگان دستگاه‌های مدعو حضور داشتند. در جلسه مذکور پس از بحث و تبادل نظر، راهکارهای پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در دو محور اصلی ذیل به تصویب رسید:

۱. تشکیل ستاد بازآفرینی شهر تهران ذیل ستاد ملی با هدف هماهنگی و هم راستاسازی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های مختلف دخیل، سیاستگذاری و مدیریت و نظارت بر برنامه‌های عملیاتی بهسازی و نوسازی شهری

۲. راه‌اندازی صندوق بازآفرینی شهر تهران به منظور تشکیل یک نهاد مالی مستقل برای تامین منابع مالی، طرح‌ها و برنامه‌های بهسازی و نوسازی شهری، تجمیع سرمایه‌های خرد و کلان و استفاده از دارایی‌های دستگاه‌های مرتبط در چارچوب تبصره ۲ ماده ۷ قانون احیا و نوسازی بهسازی شهری./

نظر شما