شناسهٔ خبر: 130016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با پایان یافتن دهمین روز طرح نوروزی اعلام شد؛

ثبت تردد بیش از ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان سمنان

تردد رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ثبت تردد بیش از شش میلیون و ۴۸۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز ماه رمضان و پایان یافتن تعطیلات ادارات در سطح کشور نرخ تردد در باند شمالی بزرگراه امام رضا(ع) با افزایش حجم تردد قابل توجهی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) محمدحسین فیروزجائیان رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون تردد شش میلیون و ۴۸۱ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی این استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه نرخ تردد تا پیش از شروع ماه مبارک رمضان در باند جنوبی بزرگراه امام رضا(ع) معطوف بوده، گفت: همزمان با آغاز ماه رمضان و پایان یافتن تعطیلات ادارات در سطح کشور نرخ تردد در باند شمالی با افزایش قابل توجهی همراه شده است، بطوریکه میانگین نرخ جریان تردد در باند شمالی در روز گذشته نزدیک به ۹۵۰ تردد در ساعت رسید.

فیروزجائیان با بیان اینکه ۱۲.۳ درصد از حجم تردد این بازه زمانی را ناوگان سنگین تشکیل داده است، یادآور شد: با توجه به افزایش تردد خودروها در این بازه زمانی، گشت‌های راهداری و ترابری در کلیه محورهای استان مستقر و به طور مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به وجود ۵۶ دستگاه ترددشمار در محورهای مواصلاتی استان سمنان توضیح داد: میانگین نرخ تردد در بزرگراه امام رضا(ع) در روز گذشته نزدیک به ۸۶۰ تردد در هرساعت ثبت شده و پیش بینی می‌شود این نرخ تردد در پایان هفته به دلیل تقارن با پایان تعطیلات نوروزی روند رو به رشدی را شاهد باشد.

وی از تردد ۶۷۴ هزار خودرو در محورهای مجهز به تردد شمار استان خبر داد و ابراز کرد: بر اساس آمار احصا شده از سامانه های تردد شمار در روزگذشته مبادی استان سمنان پذیرای نزدیک به ۶۹ هزار خودرو بوده است.

فیروزجائیان در پایان ضمن آرزوی سفری خوش برای یکایک هموطنان گفت: کاربران جاده ای می‌توانند با نصب برنامه ۱۴۱ یا ارسال عدد ۱۴۱ به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ از اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها بهره‌مند شوند.